کد خبر: ۱۲۳۳۹۲۱
ویزای همراه کانادا، تنها نمی مانید!

دانشجویی که قصد تحصیل در کانادا را دارد می‌تواند همسر قانونی و فرزندان خود را نیز به کانادا ببرد. البته همسر دانشجو خودش باید درخواست ویزا بدهد. ویزایی که همسر می‌تواند تقاضای صدور آن را بدهد می‌تواند ویزای کار یا ویزای توریستی باشد. اگر یکی از زوجین برای مدت معینی در کانادا دانشجو باشد همسر او برای همان مدت می‌تواند ویزای کاری از کشور کانادا دریافت کند. البته همسر دانشجو در صورتی می‌تواند ویزای کاری دریافت کند که طبق مقررات کانادا توانایی مالی برای کسب و کار در این کشور را داشته باشد. توانایی مالی همسر دانشجو با پارامتر‌های مختلفی سنجیده می‌شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.
بیشتر بخوانید: با توجه به هزینه تحصیل دانشجو، همسر او باید توانایی مالی برای حمایت از او در طول مدت تحصیل را داشته باشد. به علاوه او باید بتواند هزینه زندگی از جمله هزینه اجاره یا خرید مسکن را هم پرداخت کند و تمام این موارد به طول مدت اقامت ان‌ها در کانادا بستگی دارد. همسر دانشجو تقریبا برای هر سال اقامت در کانادا به ده هزار دلار کانادایی بابت هزینه‌های زندگی البته به جز هزینه تحصیل نیاز دارد و چهار هزار دلار هم باید برای سایر هزینه‌ها به همراه داشته باشد همچنین باید توانایی مالی برای خرید بلیط برگشت از کانادا را داشته باشد.

همسر دانشجو باید برای گرفتن ویزای کانادا یک نامه توضیحی تنظیم کند و در ان هدفش از سفر به کانادا را توضیح دهد. لازم به ذکر است که همسر دانشجو در صورتی می‌تواند ویزای کاری دریافت کند که همسر او در یکی از این موسسات به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشد: 1) موسسه و یا کالج دولتی پس از دبیرستان. 2) موسسه یا کالج خصوصی پس از دبیرستان که مطابق با موسسات و کالج‌های دولتی در کانادا فعالیت می‌کنند و حداقل نیمی از بودجه خود را از دولت دریافت کند. 3) موسسه یا کالجی که مجاز به اعطای مدرک بر اساس مقررات استانی باشد. برای مطالعه مطالب بیشتر در خصوص ویزای کانادا سایت اپلای استار و ویزاموندیال و همچنین در منابع انگلیسی زبان این سایت منبع مناسبی می باشد که توصیه می کنیم حتما سری به آن ها بزنید.

اگر کسی که برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش گرفته است همسرش نیز دانشجو باشد و قصد داشته باشد که در کانادا ادامه تحصیل بدهد می‌تواند به جای ویزای کاری از ویزای دانشجویی استفاده کند. بدین ترتیب زوجین می‌توانند هر دو در کانادا مشغول به تحصیل بشوند. این مساله برای بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه ها مطرح می‌شود با این توضیح که عضو هیات علمی دانشگاه ممکن است به منظور سپری کردن دوره فرصت مطالعاتی به کانادا برود و همسرش هم دانشجو باشد در این صورت او نیز می‌تواند ویزای دانشجویی دریافت کند یا ممکن است دانشجویان مقطع دکتری برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی به کانادا بروند و همسر ایشان نیز ویزای دانشجویی از کانادا دریافت کند. اعطای ویزای دانشجویی به همسر قانونی اشخاصی که در کانادا مشغول به تحصیل هستندباعث می‌شود که دانشجو با آرامش خاطر به کار‌های تحقیقاتی خود بپردازد.


وجود چنین تسهیلاتی و انواع ویزا برای همسر دانشجو در راستای اهداف کشور کانادا در جهت جذب نخبگان صورت می‌گیرد. در واقع سیاست کشور کانادا این است که وقتی یک دانشجو در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش می‌گیرد بتواند با آرامش در کنار همسر خود ادامه تحصیل بدهد. کشور کانادا سالانه صد هزار دانشجوی خارجی را جذب می‌کند و شاید همین امر باعث شده است که دانشگاه‌های کانادا جزء برترین‌های دنیا قرار بگیرند. در واقع می‌توان گفت که یکی از دلایل اتخاذ چنین سیاستی از سوی کشور کانادا هم تحصیل دانشجو در کنار همسر خود است و هم جذب بیشتر دانشجویان نخبه دنیا و استفاده از علم آن‌ها در کانادا است چون ممکن است همسر دانشجو نیز فردی علمی باشد اما نتوانسته باشد از دانشگاه خود برای تحصیل در کانادا بورس دریافت کند. بدین ترتیب همسر او نیز می‌تواند با استفاده از ویزای دانشجویی ادامه تحصیل بدهد.

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

اگر همسر دانشجو بتواند ویزای کاری دریافت کند قادر به انجام هر شغل آزاد و البته قانونی در کانادا خواهد بود و نیازی نیست که حتما توسط مراکز دولتی استخدام شود. بدین ترتیب همسر می‌تواند با سرمایه خود شخصا کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کند یا برای یک کارفرما کار کند. یکی از مسائل مهم در رابطه با دریافت ویزای کاری کانادا طول مدتی است که در طی ان ویزا صادر می‌شود. معمولا مدت زمان صدور ویزای کاری مانند مدت زمانی است که برای صدور ویزای تحصیلی صرف می‌شود.

اخذ ویزای کار کانادا پروسه‌هایی دارد که شخص متقاضی باید هزینه‌های مرتبط را پرداخت کند. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر به کانادا بروید و مدت زمان زیادی را در خارج از این کشور برای گرفتن ویزای کاری صرف نکنید همسر شما باید ابتدا به عنوان توریست وارد کانادا شود و در همان‌جا درخواست صدور ویزای کاری بدهد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همسر شما تا قبل از صدور ویزای کاری در کانادا بیکار است و مسلما باید هزینه زندگی برای این مدت را به همراه داشته باشد.

اگر دانشجوی خارجی در کانادا قصد دارد که خودش و همسرش در یک زمان وارد کانادا شوند باید برای هر دو یک درخواست پر کند. تکمیل کردن فرم‌های جداگانه هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که هر ویزایی دارای مدت است و شما باید حداقل 30 روز قبل از پایان مدت ویزا در صورتی که مایل به ادامه اقامت در کانادا هستید برای تمدید آن اقدام کنید. دانشجو هم باید قبل از پایان مدت زمان مجوز تحصیل در کانادا برای تمدید آن اقدام کند.

اگر همسر دانشجو به قصد اقامت موقت به کانادا برود و قصد داشته باشد که بعدا در کانادا صدور ویزای کاری یا هر نوع ویزای دیگر را دنبال کند ممکن است در مرز کانادا یک سری آزمایشات پزشکی از او گرفته شود و همین امر باعث معطلی شخص پشت مرز کانادا شود. به این دلیل که اقامت موقت هم نیاز به صدور ویزا موسوم به تی ار وی دارد. فقط شهروندان آمریکایی از داشتن ویزای آر تی وی برای اقامت موقت در کانادا معاف هستند.

اگر یکی از زوجین در کانادا دانشجو باشد و همسرش بخواهد بعد از ورود به کانادا اقدام به اخذ ویزای کاری یا دانشجویی بنماید باید به هنگام ورود به کانادا از ویزای همراه دانشجویی کانادا استفاده کند. صدور ویزای همراه فقط منوط به اثبات توانایی مالی از سوی او است. بعد از ورود به کانادا اگر همسر نیز در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش گرفت ویزای او از همراه تبدیل به ویزای تحصیلی کانادا می‌شود و اگر برای ویزای کاری اقدام کرده باشد تبدیل به ویزای کاری می‌شود.

نکته‌ای که در پایان می‌توان به آن اشاره کرد این است که اخذ ویزای توریستی برای همسر دانشجو راحت‌تر است. به این معنا که او ابتدا ویزای توریستی دریافت کند و بعد از ورود به کانادا برای ویزای کاری یا ویزای تحصیلی اقدام کند اما همان طور که گفته شد او باید تمکن مالی داشته باشد و بتواند هزینه‌های زندگی خودش و همسرش را تا قبل از دریافت ویزای کاری یا تحصیلی پرداخت کند. البته لازم به ذکر است که اگر همسر دانشجو بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه کانادایی قادر به پیدا کردن شغل در کانادا هست بهتر است که برای اخذ ویزای کاری اقدام کند. بیشتر افرادی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می‌کنند که برای کار کردن در کانادا نیاز به مدرک تحصیلی از دانشگاه کانادایی دارند.

اگر قبل از ورود به کانادا نوع ویزای درخواستی را با توجه به شرایطی که دارید درست انتخاب کنید برای ادامه اقامت در کانادا و یا تغییر نوع ویزا پس از ورود به این کشور شرایط راحت‌تری خواهید داشت.

اگر زوجین هر دو قبل از ورود به کانادا از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته باشند و هر دو با ویزای دانشجویی وارد کانادا بشوند یا اگر فقط یکی از ان‌ها موفق به اخذ ویزای دانشجویی شده است بتواند قبل از ورود به کانادا ویزای کاری دریافت کند بدون نگرانی و طی کردن پروسه‌های اخذ ویزا در داخل کانادا می‌توانند با آرامش وارد این کشور بشوند منتهی ممکن است پروسه اخذ ویزای کاری مئتی طول بکشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها