به دنبال الزام استفاده از کارت سوخت شخصی، عده‌ای با ارسال پیامک به استفاده‌کنندگان، دست به کلاهبرداری می‌زنند.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۴۴
مراقب پیامک‌ های کارت سوخت باشید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع این طرح، عرصه برای جولان سوءاستفاده‌ کنندگان باز شد و افراد فرصت‌طلب گام‌هایی را در این حوزه برداشته‌اند.

در واقع فرایند کار این افراد اینگونه است که با ارسال پیامک‌هایی و دریافت اطلاعات کامل کارت بانکی شخص حساب فرد را به طور کامل خالی می‌کنند.

البته پس از ارسال اینگونه پیام‌ها، با گذشت مدت زمانی پیام دیگر برای آگاه‌سازی و اعلام هشدار برای افراد ارسال می‌شود. پلیس فتا نیز ضمن اقداماتی که در این راستا انجام داده هشدار داده است که به منظور ثبت‌نام و تکمیل فرایند دریافت کارت سوخت متقاضیان حتما به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند و تمام شهروندان باید به این مساله آگاهی داشته باشند که فریب کلاه‌برداران را نخورند.

چندی پیش نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه اعلام کرد که با توجه به ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هموطنان با موضوع سهمیه‌بندی بنزین و معرفی سایت‌های غیرقانونی و جعلی برای سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و بانکی مردم، لازم است هموطنان در این باره هوشیاری کامل داشته باشند و از هر گونه ثبت‌نام، ارائه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه از طریق وب‌سایت‌های یاد شده خودداری کنند.

اما با وجود هشدارها، این پیامک‌ها همچنان ارسال شده و قربانی می‌گیرند؛ در تازه‌ترین این اتفاق، این پیامک با مضمون آخرین فراخوان نام‌نویسی کارت سوخت همراه با یک لینک برای برخی از افراد ارسال شده است. البته بعد از دقایقی پیامک هشداری مبنی بر این‌که پیامک ارسالی با هر عنوان و محتوایی در خصوص فراخوان نام نویسی کارت سوخت یا نصب اپلیکیشن مرتبط با آن جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی بوده‌ است ارسال و اعلام شده که باید در صورت ورود به سایت یا نصب اپلیکیشن سریعا نسبت به تغییر رمزهای کارت به ویژه رمز دوم اقدام شود.

هزینه مصوب برای صدور کارت هوشمند سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان است که به صورت حضوری در دفاتر پلیس +۱۰ یا هنگام تحویل کارت هوشمند سوخت توسط مأموران پست دریافت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها