رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران اعلام کرد

کلاهبرداری ۴ هزار میلیارد ریالی با بیش از ۳۵۰ شاکی

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف کلاهبرداری ۴ هزار میلیارد ریالی در شهرستان ری خبر داد و گفت: این پرونده بیش از ۳۵۰ شاکی دارد.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۶۸
کلاهبرداری ۴ هزار میلیارد ریالی با بیش از ۳۵۰ شاکی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف کلاهبرداری ۴ هزار میلیارد ریالی در شهرستان ری خبر داد و گفت: این پرونده بیش از ۳۵۰ شاکی دارد.

سرهنگ محمد گنجه بیان داشت: به دنبال ارجاع یک مورد پرونده کلاهبرداری به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات نماینده شاکیان، مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه یک شرکت خصوصی که در زمینه ساخت و ساز و برج سازی فعالیت داشته، چند وقت پیش مراحل ساخت یکی از پروژه‌های بزرگ مسکن در شهرری که یک مجتمع مسکونی ۶۵ واحدی بوده را آغاز و با وعده واگذاری واحد‌ها به مال باختگان، پس از جلب اعتماد و اطمینان مردم، هر واحد را به ۳ الی ۴ نفر فروخته و از ۳۵۰ شهروند تهرانی کلاهبرداری کرده و متواری شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی طی هماهنگی با مقام قضائی، مدیرعامل کلاهبردار این شرکت را که قصد فرار از کشور از طریق مرز‌های شمالی کشور داشته شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ گنجه خاطرنشان کرد: متهم که فردی حدودا ۵۰ ساله است در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما در برابر مستندات و ادله موجود به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ حدود ۴ هزار میلیارد ریال از طریق کلاهبرداری و سوءاستفاده از ۳۵۰ نفر از اهالی شهرستان ری به بهانه واگذاری مسکن اعتراف کرد.

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به تمجید و تحسین دادستانی شهرستان ری و جمعی از مال باختگان در عملکرد بهنگام پلیس و دستگیری این فرد کلاهبردار متذکر شد: شهروندان قبل از هرگونه معامله ملکی و... حتما با استعلام کد رهگیری و تحقیقات جامع از مراکز قانونی از معتبر بودن اینگونه معاملات مطمئن شوند چرا که هوشیاری و آگاهی مردم در این مورد می‌تواند مانع از وقوع چنین جرایمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها