وزیر کشور گفت: از زائران عزیز که با خورو شخصی به مرزها مراجعه کرده اند، خواهش می کنم در زمان برگشت مراعات کنند و حتما استراحت کوتاهی در این مناطق مرزی داشته باشند و بعد با ماشین حرکت کنند
کد خبر: ۱۲۳۳۳۵۴
توصیه‌های وزیر کشور به زائران اربعین در مسیر بازگشت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رحمانی فضلی وزیر کشور که به مهران سفر کرده است، در گفت و گو زنده با خبر ۱۴ شبکه یک سیما از مرز مهران در استان ایلام گفت: امروز توفیق شد از مرز شلمچه در خوزستان بازدید داشته باشیم و هم اکنون نیز در مرز مهران و از اینجا، نائب الزیاره همه مردم عزیز هستیم.

وزیر کشور اشاره کرد: الحمدلله با تمهیداتی که اندیشیده شده بود و علیرغم پیش بینی ها که در بازگشت با تراکم و ازدحام زائران مواجه شویم، به لطف خداوند و همکاری زائران عزیز، مدیریت خوبی درخصوص بازگشت زائران اربعین انجام شد و سفرها را به گونه ای تنظیم کردند که از سه روز قبل ورودی ها به کشور نسبت به خروجی ها افزایش یافته است.

وی در ادامه اعلام کرد: امروز نسبت خروجی به ورودی در مرزهای کشور تقریبا یک به ۱۰ بود؛ یعنی در مقابل هر یک نفری که خارج می شود، ده نفر وارد کشور می شوند. اگر این نظم به همین ترتیب رعایت شود، یقینا مشکل خاصی در برگشت بر زوار عزیز نخواهیم داشت.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امسال در خروج زوار از کشور، رکورد خروج ۳۶۰ هزار نفر را ظرف یک روز تجربه کردیم و به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: تدارک لازم اندیشیده شده و وسایل حمل و نقل عمومی، امکانات و خدمات به اندازه کافی فراهم است تا زوار در بازگشت به کشور با مشکل روبرو نشوند.

وزیر کشور ضمن یادآوری این نکته که حدود ۶۵ درصد زائران با وسایل شخصی به مناطق مرزی آمدند، گفت: از زائران عزیز خواهش داریم در زمان برگشت مراعات کنند و حتما استراحت کوتاهی در این مناطق مرزی داشته باشند و بعد با ماشین حرکت کنند؛ چراکه از راه رسیده‌اند و خسته هستند و البته همه امکانات و تدارک پذیرایی وجود دارد.

وزیر کشور ضمن اشاره به بازدید امروز از مناطق مرزی، اظهار کرد: همه دستگاههای اجرایی با کمک یکدیگر و مردم به خوبی عمل کردند و همه مواکب فعال هستند و همین نظم و ترتیب در مرز ایران تا دو سه روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

رحمانی فضلی اشاره کرد: توصیه و تاکید ما به زوار عزیز این است که برای اینکه در ازدحام نهایی دچار مشکلات احتمالی نشوند حتما با همین روندی فعلی، بازگشت به کشور را تقویت کنند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: از همه رسانه ها و صداوسیما که به خصوص در یک هفته اخیر توانستند مدیریت سفر را به اطلاع همه مردم برسانند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم، سپاسگزارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها