بی‌بی‌سی دریافته که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به سطل آشغال انداخته است.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۴۷
اردوغان نامه ترامپ را به سطل آشغال انداخت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، تاریخ این نامه ۹ اکتبر (هشت روز پیش) است. این نامه پس از خارج شدن نیروهای آمریکایی از سوریه برای اردوغان فرستاده شده است.

در این نامه ترامپ به رئیس جمهور ترکیه گفته: "سخت نگیر. حماقت نکن!"

منابع ریاست جمهوری ترکیه به بی‌بی‌سی گفته‌اند که این نامه "کاملا از سوی اردوغان رد شده است".

ترکیه در روزی که این نامه را دریافت کرد، عملیاتی را علیه نیروهای کرد در شمال سوریه آغاز کرد.

ترامپ به خاطر خارج کردن نیروهای آمریکا با انتقادات شدیدی روبرو است. برخی معتقدند که این اقدام آمریکا به منزله چراغ سبز دادن به ترکیه برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای کرد در شمال سوریه بوده است.

بسیاری از منتقدان ترامپ از حزب خود او (جمهوریخواه) هستند.

در پی خروج نظامی آمریکا، دولت ترکیه اعلام کرد که در نظر دارد جهت ایجاد یک منطقه حایل در مرز سوریه به سرزمین‌های تحت اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه نیرو اعزام کند و عملیات نظامی ارتش این کشور با بمباران هوایی و توپخانه در روز چهارشنبه آغاز شد و از روز پنجشنبه، واحدهای نظامی ارتش و متحدان سوری ترکیه به جبهه اعزام شدند.

اقدام ترکیه با انتقادات گسترده در سطح جهانی از جمله از سوی شماری از کشورهای اروپایی و همچنین دولت آمریکا مواجه شده و مخالفان دونالد ترامپ تصمیم او را عامل بروز این وضعیت دانسته و در مورد احتمال فرار نفرات داعش از زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها