دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح

دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: ­تا امروز ۳ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۸۷ نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۰۶
ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیر مرادی با بیان اینکه تعداد ثبت نام های قطعی شده در سامانه سماح ۲ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۵۰ نفر هستند، افزود: ۴۸۰ هزار و ۹۴۸ نفر مربوط به استان تهران ، ۳۰۶ هزار و ۴۶۰ نفر استان خوزستان ، ۲۵۱ هزار و ۶۶۱ نفر استان اصفهان ، ۲۴۲ هزار و ۵۵۳ نفر استان خراسان رضوی ، ۱۹۴ هزار و ۶۸۸ نفر استان فارس و ۱۱۲ هزار و ۷۹۲ نفر نیز از استان قم هستند که بیشترین آمار محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۷۲ هزار و ۱۱۷ هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند، گفت: با توافق ایران و عراق زائران می توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی، گفت: زائران برای پرداخت هزینه های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان و هزینه های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است که در صورت ثبت نام در سایت نیز این هزینه ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها