در حال حاضر یکی از معضلات اصلی کاهش آلودگی هوا و انتشار گاز دی اکسید کربن توسط خودرو است که یکی از راه‌های کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن جایگزین گاز هیدروژن به جای سوخت های امروزه است.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۹۸
هیدروژن جایگزینی مناسب برای سوخت خودروها

باید گفت دانمارک نخستین کشور در دنیا محسوب می‌شود که در این کشور جایگاه سوخت هیدروژنی است و همچنین در اروپا در حال حاضر تنها تعداد معدودی وسیله نقلیه با سوخت گاز هیدروژن وجود دارد.

دیگر کاربردهای گاز هیدروژن

کاربردهای گاز هیدروژن مانند خودش بسیار زیاد است. باید متذکر شد که بیشتر هیدروژن تولید شده در کاربردهای صنعتی نظیر پالایشگاه ها، تولید فلزات و صنایع غذایی مصرف می شود. در ادامه باید بگوییم که استفاده از هیدروژن در حمل و نقل یکی از پرکار آمدترین و مفیدترین کاربردهای هیدروژن است.

سوخت هیدروژنی به عنوان یک سوخت تجدید پذیر مورد توجه واقع شده است. با سوخت هیدروژنی تولید گاز کربن دی اکسید از اگزوز وسایل نقلیه متوقف می شود و به جای آن آب تولید می شود.

همچنین بازده بالای سوخت هیدروژنی، آن را به گزینه ی مناسبی تبدیل کرده است. هیدروژن به عنوان سوخت می تواند به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد استفاده قرار بگیرد.

برای به حرکت در آوردن وسایل نقلیه می توان از فناوری استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده نمود و یا ابتدا هیدروژن را به انرژی الکتریکی تبدیل کرد و سپس از آن برای به حرکت در آوردن وسایل نقلیه استفاده کرد.

گازهای قابل اشتعال، چگونه مشتعل می شوند؟

گاز هیدروژن بسیار قابل اشتعال است. در اصل گاز قابل اشتعال هنگامی که در حضور / مخلوط یک اکسیدان قرار می گیرد و یک منبع احتراق تامین می شود، می سوزند و آتش می گیرند، پس هنگام کار با گازهیدروژن باید بسیار هشیار بود.

این به دلیل توان آتشگیری و انفجار آن است بویژه هنگامی که با هوا آمیخته می‌شود و هنگامی که خالص و یا بدون اکسیژن باشد هم فرد را دچار خفگی می‌کند.

گازهای قابل اشتعال دارای انواع مختلفی هستند که گاز هیدروژن یکی از آنها است شمامی توانید با مراجعه به سایت هوا مایع زاگرس با انواع گازهای قابل اشتعال آشنا شده و اطلاعاتی کامل در باره این گازها بدست آورید.

رگلاتور گاز چیست؟

برای نگهداری و ذخیره سازی گازها باید آنها را فشرده و و در مخازن و سیلندرهایی که تحت فشار نسبتا بالایی هستند، نگه داری نمود. خروج گاز از سیلندرها به دلیل فشار خیلی زیاد به صورت مستقیم امکان پذیر نیست.

رگولاتور گاز یا رگلاتور یک نوع شیر کنترلی است که با که کاربرد آن کاهش، کنترل و تنظیم فشار گاز خارج شده از سیلندر گاز است. رگلاتور ها قابلیت تنظیم فشار به مقدار دلخواه مصرف کننده را دارند. عملکرد اصلی رگلاتور این است که مقدار مشخصی از گاز را عبور دهد. استفاده از رگولاتور باعث می شود که تجهیزات و ابزار ها سالم بمانند. زیرا فشار گاز ها می تواند اثر تخریبی داشته باشد.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها