جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خبر داد؛

صدور برگه عبور موقت جایگزین گذرنامه به زائران اربعین

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، گفت: به زوار اربعین که درخواست صدور گذرنامه خود را به دفاتر پلیس +۱۰ می‌دهند برگه عبور موقت به طور جایگزین داده می‌شود تا از زیارت جا نمانند.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۶۳
صدور برگه عبور موقت جایگزین گذرنامه به زائران اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار محسن فتحی زاده با حضور در برنامه‌های رادیو اربعین و رادیو ایران ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته ناجا، اظهار داشت: حقیقتا مردم ایران، به قدرشناس بودن به خصوص به خادمان خویش معروف هستند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار جوان از خانواده‌های مردم عزیز، پرسنل کادر نیروی انتظامی هستند، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیز از سربازان ناجا هستند که از نقاط صفر مرزی گرفته تا عمق شهرها، روستا‌ها و جاده‌ها به ملت عزیز در سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همیشه از بابت اینکه خداوند توفیقی داده تا نسبت به مردم عزیز خدمتگزاری کنیم، شکرگزاریم، اما شرمنده لطف و قدرشناسی مردم هستیم به خصوص در ایام هفته ناجا که این میزان قدرشناسی و لطف مردم چند برابر می‌شود.

سردار فتحی زاده با اشاره به گستردگی مأموریت‌های ناجا در اقصی نقاط کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص جایگاه ایران از نظر میزان حوادث رانندگی در مقایسه با دیگر کشورها، گفت: نسبت به خیلی از کشور‌ها از جایگاه مطلوبی برخورداریم، اما نسبت به برخی دیگر ازکشور‌ها بایستی جایگاه بهتری بیابیم، هرچند با توجه به شاخص‌ها ارزیابی‌های متفاوتی می‌توان از این موضوع داشت.

وی ادامه داد: به هرحال حتی یک نفر فوتی هم در نتیجه تصادفات زیاد است، چه برسد به اینکه بگوییم مثلا سالی ۱۶ هزار فوتی در جاده‌ها داریم باید تمام تلاش توسط تمام دستگاه‌ها صورت گیرد تا بتوان این آمار را به صفر رساند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در بخش دیگری از صبحت‌های خود با اشاره به شکل گیری پلیس گمرک، گفت: با استقرار پلیس در گمرک، نیروی انتظامی اهتمام ویژه‌ای دارد تا بحث قاچاق کالا به خوبی کنترل و مدیریت شود.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه شعار امسال «پلیس هوشمند امین مردم است»، افزود: با توجه به اینکه هوشمندسازی، مهارت افزایی و تخصصی شدن پلیس کمک می‌کند تا وقوع جرم تا حد چشمگیری کاهش یابد، نیروی انتظامی تمام همت خود را برای این موضوع به کار گرفته است.

سردار فتحی زاده در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به برخی از آمار‌ها که حکایت از ورود سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار کالا به داخل کشور قاچاق می‌شود، پلیس از این موضوع آگاه است، گفت: تاکنون ناجا در گمرک مستقر نبوده، ولی اخیرا مجوز‌هایی برای استقرار نیروی انتظامی در گمرک کشور صادر شده تا از ابتدای ورود کالا کنترل و نظارت پلیس نیز روی این موضوع صورت گیرد.

وی تأکید کرد: اصل مهم این است مسئولان مربوطه متوجه قاچاق بودن کالا‌ها از مبادی ورودی شوند، چرا که متأسفانه قاچاقچیان با سوء استفاده و به کار بردن ترفند‌هایی سعی می‌کنند اقدام به قاچاق کالا کنند و بعد از مدتی که دیگر کالا‌ها وارد کشور شده و در چرخه توزیع قرار گرفته قاچاق بودن کالا محرز می‌شود که دیگر خیلی دیر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پاسخ به این سئوال دیگری درخصوص اینکه مردم چه میزان از حل مشکلات خود توسط پلیس اطمینان داشته و بدون نگرانی مراجعه کنند، گفت: ناجا همواره از مردم می‌خواهد در همه جا ناظر باشند و با نظارت کار‌ها را دنبال کنند تا اگر رفتار ناشایست یا مشکلی را مشاهده کردند به پلیس گزارش دهند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی از اولین سازمان‌هایی است که چندین درگاه ارتباطی مستقیم با مردم دارد مانند پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۹۷ و... که مردم می‌توانند به راحتی انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات خود را در زمینه‌های مختلف بیان کنند.

سردار فتحی زاده درخصوص اربعین امسال، افزود: عبور از مرز‌های قانونی کشور در هر شرایطی نیازمند داشتن گذرنامه است و به هیچ وجه فردی نمی‌تواند بدون داشتن گذرنامه از کشور خارج و یا وارد شود.

وی افزود: البته امسال با توجه به اینکه ویزا برای زیارت در ایام اربعین نیاز نیست، صف دریافت صدور گذرنامه چند برابر شده و ظرفیت این افزایش از پیش بینی‌های انجام شده هم بیشتر است تا جایی که با روال صدور گذرنامه در شرایط فعلی جوابگوی این امر نیست.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: برای حل این مشکل و تسهیل تردد زائران اربعین، طرحی به وزارت کشور پیشنهاد شده و با موافقت وزیر محترم کشور بنا است تا به افرادی که درخواست صدور گذرنامه آنان در دفاتر پلیس+۱۰ به ثبت می‌رسد به طور موقت برگه عبور جایگزین داده شود تا از زیارت جا نمانند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: زائران به هیچ وجه بدون داشتن گذرنامه یا برگه عبور جایگزین به نقاط مرزی مراجعه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها