فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

شلمچه، مرز تردد زائران خارجی اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرز شلمچه، مرز انحصاری تردد زائران خارجی است.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۳۶
شلمچه، مرز تردد زائران خارجی اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با مرزبانان کشور عراق، به صورت مشترک از دو گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان بازدید و همچنین براساس توافقات صورت گرفته در بغداد، هماهنگی های لازم با مرزبانی عراق در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) انجام شد.

وی، از آمادگی مرزبانان دو کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر هماهنگی مرزبانی و پایانه مرزی شلمچه، موضوع بازگشایی مسیر دوم مرز شلمچه برای تسریع در تردد خودروهای موکب داران و ماموریت های اضطراری مطرح شد و طی چند روز آینده از سوی مقام‌های عراقی و سفارت ایران در عراق پیگیری می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه بازگشایی این مسیر از سوی مرزبانی ایران پیگیری خواهد شد، گفت: چنانچه این مسیر بازگشایی نشود، قطعا با ازدحام خودرویی و نفری در مرز شلمچه مواجه خواهیم شد،

وی ادامه داد: با توافق و تاکید صورت گرفته در این رابطه امید است تا دو روز آینده درب دوم مرز شلمچه که اخیرا بسته شده، مجددا بازگشایی شود تا خودروهای موکب داران و خودروهای ترانزیتی از این مسیر تردد کنند.

سردار رضایی همچنین تلاش دستگاه‌های مختلف کشور در ایجاد زیرساخت های لازم برای عبور زائران از گذرگاه‌های مرزی را خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام واحدهای نیروی انتظامی در مرز اعم از پلیس راه و گذرنامه با تمام ظرفیت برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده هستند.

وی درباره تردد زائران خارجی اربعین، گفت: طبق بررسی به عمل آمده، «شلمچه» مرز انحصاری برای تردد زائران خارجی خواهد بود.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا در رابطه با تردد کامیون های ترانزیتی حامل کالا از مرز شلمچه در ایام اربعین، گفت: با توافق گمرک ایران و عراق در صورتی که تردد کامیون های ترانزیتی حامل کالا همزمان با حرکت زائران اربعین باعث اختلال در حرکت زوار شود، مرز بر روی کامیون‌ها بسته خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا از استقرار 400 کامیون حامل کالای موکب داران و نیروهای کمکی مستقر در عراق در مرز شلمچه خبرداد وگفت: این کالاها باید از فردا به عراق منتقل شوند تا در ایام اربعین و ازدحام جمعیت با مشکل مواجه نشویم.

سردار رضایی در خاتمه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های شلمچه، خاطرنشان کرد: کار گیت بندی مرز شلمچه برای سهولت تردد زائران، از امروز آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها