برای تحقیق در خصوص پرونده روسیه؛

ترامپ دست به دامان نخست وزیر استرالیا شد

رئیس جمهور آمریکا گفت: برای یافتن منشأ و نقطه آغازین پرونده «مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا» از نخست وزیر استرالیا درخواست کمک کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۸۹
ترامپ دست به دامان نخست وزیر استرالیا شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» به تازگی از «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا و سایر رهبران کشورهای خارجی خواسته است تا به «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا برای انجام تحقیقات در خصوص سرمنشأ و نقطه آغازین پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا کمک نمایند.

اعلام این خبر خود به خوبی نشاندهنده میزان استیصال و درماندگی ترامپ در برابر تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده روسیه و همچنین میزان بهره گیری وی از دستگاه دولتی آمریکا برای تحقیق در مورد پرونده ای است که او آن را دارای «انگیزه های سیاسی» می داند.

نکته قابل توجه دیگر در این درخواست ترامپ، نقش عملی دادستان کل آمریکا در هدایت و سرپرستی این تحقیقات است که شامل سفرهای خارجی ویلیام بار برای انجام دیدارهای شخصی با ضابطان قانون سایر کشورها می شود.

گفتنی است که رابرت مولر اوایل سال جاری گزارش خود را با یک حکم غیرقطعی در مورد ترامپ به پایان رساند- رئیس جمهور به هیچ جرمی محکوم نشد؛ هرچند که مولر به طور کنایه آمیزی گفت که او ترامپ را از اتهامات وارده مبرا نمی داند.

حال رئیس جمهور آمریکا بی درنگ خواستار انجام تحقیقات در خصوص مبدأ و نقطه آغاز این پرونده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها