هر کسب‌وکاری اهداف، روش، بودجه و انتخاب‌های متفاوتی در زمینه ارائه هدایای تبلیغاتی دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۷۵
یک راهنمای مختصر برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب

در این نوشته نکاتی را برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب‌تر ارائه می‌کنیم.

هدایای تبلیغاتی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی دانست. روشی که با گذشت زمان اثرگذاری خود را از دست نداده و هنوز هم به عنوان روشی پربازده در جلب نظر و اعتماد مشتریان مورد توجه قرار می‌گیرد حتی می‌توان گفت هدایای تبلیغاتی به مرور از تنوع بیشتری برخوردار شده و روش‌های بازاریابی با آن نیز متنوع‌تر گشته است.

هرچند در نهایت آنچه این روش را جذاب و موثر می‌کند؛ ارزشمندی امر هدیه دادن است اما انتخاب هدایای تبلیغاتی نیز مانند هر هدیه‌ای نیازمند در نظر گرفتن نکات گوناگونی است. در این نوشته می‌خواهیم به‌طور مختصر چند نکته مهم در این زمینه را مطرح کنیم.

هدف از خرید هدیه چیست؟

هر کسب‌وکاری با هدف مشخصی دست به ارائه هدایای تبلیغاتی می‌زند. گاهی می‌خواهیم نام برند خود را مطرح یا ماندگار کنیم؛ و دیدگاهی بلند مدت داریم. گاهی هدف ما کوتاه مدت است. مثلا می‌خواهیم فروش خود را افزایش دهیم.

بنابراین در اولین قدم باید ببینید هدف شما از ارسال هدیه چیست. این هدف‌گذاری، تصمیم‌گیری‌های بعدی را ساده‌تر می‌کند.

مخاطب شما کیست؟

حال که هدف انتخاب شده است؛ باید بتوانید بر اساس آن مخاطب درست را تشخیص دهید. گاهی شما تصمیم می‌گیرید هدایای تبلیغاتی را به فعالین یک عرصه مشخص بدهید. مثلا به مدیران عامل شرکت‌های مشتری. گاهی تصمیم می‌گیرید هدیه را به خریداران کالایی مشخص تحویل دهید؛ و گاهی ممکن است هدف شما آگاهی از برند بوده و مثلا هدیه تبلیغاتی را در طول برگزاری یک نمایشگاه به همه مراجعان بدهید.

به هر طریق باید بتوانید مخاطب هدایای خود را انتخاب کرده و برای انتخاب خود دلایل مشخصی داشته باشید.

بودجه تبلیغاتی شما چقدر است؟

واقعیت این است که فارغ از بحث‌های علمی مرتبط با بازاریابی، به طور معمول هرچقدر شما بودجه بیشتری برای یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید؛ می‌توانید اثرگذاری بیشتری را تجربه کنید. بنابراین باید به طور کاملا شفاف مشخص کنید که چه میزان بودجه برای خرید هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته‌اید. این تعیین بودجه پاسخگوی دو سوال بعدی شما خواهد بود.

کدام هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

حالا که هدف مخاطب و بودجه شما مشخص شده است؛ راحت‌تر می‌توانید هدیه تبلیغاتی مدنظر را انتخاب کنید. علاوه بر موارد مشخص شده، بهتر از تعداد مخاطبان احتمالی خود را نیز تخمین بزنید. مثلا اگر قرار است این هدیه تبلیغاتی را برای مشتریان محصولی خاص ارسال کنید؛ آمارهای فروش در ماه‌های گذشته راهنمای خوبی خواهد بود.

دومین نکته این است که به موضوع کسب‌وکار خود و مخاطبان هدیه توجه کنید. هدیه مدنظر هم باید با موضوع شما مرتبط باشد؛ و هم مورد توجه و علاقه مخاطب قرار بگیرید. به عنوان مثال یک پاور بانک تبلیغاتی می‌تواند هدیه تبلیغاتی مناسبی برای گروه سنی جوان و علاقمند به تکنولوژی باشد. در حالی که همین هدیه برای مشتریان یک بیزنس سنتی احتمالا جذاب نیست.

همچنین اگر می‌خواهید از تنوع هدایای تبلیغاتی آگاه شوید؛ با جستجو در اینترنت می‌توانید انواع آن را بیابید. یکی از شرکت‌های خوب و با سابقه در این زمینه اسکار است. اگر به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید؛ می‌توانید با طیف وسیعی از هدایای تبلیغاتی موجود در بازار آشنا شوید.

هدایای تبلیغاتی دارای طیف وسیعی هستند. تقریبا هر کالایی را می‌توان به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه داد؛ اما از جمله هدایای تبلیغاتی پراستفاده می‌توان به انواع ساعت دیواری تبلیغاتی و مچی تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی، خودکار و قلم تبلیغاتی، ماگ و لیوان سرامیکی تبلیغاتی ، ست‌های هدیه تبلیغاتی، کتب نفیس، دفترچه یاداشت، فلش مموری تبلیغاتی ، کیف و ابزارهای چندکاره تبلیغاتی اشاره کرد.

در هر دسته‌ای نیز محصولات بسیار متنوع وجود دارد؛ که دارای طیف قیمتی متفاوتی است. به عنوان مثال خودکارهای تبلیغاتی می‌توانند از یک خودکار ساده ارزان قیمت تا یک روان نویس شیک و گران قیمت متفاوت باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها