دلایل بسیاری برای بازدید از مشهورترین شهر تفریحی ترکیه وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۳۵
شما هم به آنتالیا بروید!

با توجه به دارا بودن بناهای قدیمی و تاریخی و زندگی شبانه مدرن، مردم ترکیه و توریست‌های خارجی به‌طور یکسانی شهر آرامش‌بخش آنتالیا را که در امتداد دریای مدیترانه قرارگرفته دوست دارند.

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به این شهر توصیه می کنیم صفحات تور لحظه آخری آنتالیا ، قیمت تور آنتالیا را در کی سفر بررسی کنید.

برای مشاهده قیمت تور سایر شهرهای ترکیه به صفحه قیمت تور ترکیه در کی سفر مراجعه کنید. در این راهنما گردشگری با کی سفر همراه باشید تا مهم ترین نکات سفر به آنتالیا را بررسی کنیم.

پنج دلیل مهم برای سفر به آنتالیا

۱. زندگی مجلل در تفریحگاه‌ها

در آنتالیا دو منطقه تفریحی اصلی برای انتخاب وجود دارند: بلک (Belek) و لارا (Lara). در این مناطق قیمت‌ها عموماً به‌طورکلی محاسبه‌شده و بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تله (TL) به ازای هر شب اقامت متغیر هستند.

۲. Kaleici

این مرکز تاریخی قدیمی پر از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، هتل‌ها و آثار معماری زیبا است.

۳. آبشارهای Duden

این آبشارها به خاطر وجود یک ایستگاه بازیافت و تصفیه آب، به‌طور چشمگیری از صخره‌ای به دریای مدیترانه فرومی‌ریزند.

4. Hadrien's Gate

سه دروازه طاق دار و قوسی شکل برای خوشامدگویی و جشن گرفتن ورود امپراتور هادریانوس (Hadrian) به این شهر در سال ۱۳۰ میلادی ساخته شد.

۵. پارک ملی Köprülü Canyon

این پارک ملی ترکیه که در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد مسیرهای مختلف پیاده‌روی، فضاهایی برای شنا کردن و دره‌هایی باریک برای کاوش و گشت‌وگذار در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد.

مکان‌های دیدنی آنتالیا

۱. شهر قدیمی مارینا: قایق‌سواری در میان مناظر زیبا

بندر قدیمی این شهر که به نام Kaleici Marina نیز مشهور است، علاوه بر داشتن قایق‌های پهلو به پهلویی که در کنار هم قرارگرفته و به‌آرامی تکان می‌خورند و منتظر سوارشدن مسافران هستند؛ امکانات دیگری نیز دارد. بسیاری از رستوران‌های محلی در اینجا وجود دارند که مناظر خیره‌کننده‌ای از تفرجگاه‌های ساحلی فراهم می‌کنند که در آن مسافران می‌توانند استراحت کنند و از غذاهای دریایی تازه لذت ببرند.

در یکی از قایق‌هایی که توسط خدمه تجاری برای کرایه دادن آماده‌شده‌اند مستقر شوید. می‌توانید از میان قایق‌های شخصی، قایق‌های لوکس و یا قایق‌های عمومی که سفرهای دوساعته برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند، یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از آسانسور در حال رفت‌وآمد جهت جابجایی بازدیدکنندگان از سطح خیابان اصلی تا بندرگاه که یک سکوی تماشا برای یک نمای واقعاً پاناروما است؛ استفاده کنید.

۲. Hadrian's Gate؛ ورود به دورانی درگذشته

دروازه هادریان یک بنای یادبود خیره‌کننده است که قدمت آن به سال ۱۳۰ پس از میلاد مسیح برمی‌گردد و به یادبود سفر امپراتور هادریانوس بناشده است. دروازه هادریان، علاوه بر اینکه یک یادگار زیبا است، ورودی محله Kaleici را نشان می‌دهد که یک محله تاریخی و جذاب در آنتالیا است. این دروازه‌ها که به زیبایی ساخته‌شده‌اند و بخشی از دیوارهای بیرونی شهر بوده‌اند ثابت می‌کنند که تاریخ چیزی بیش از چند کلمه نوشته‌شده در یک کتاب است و شهروندان دوران باستان زمانی در اینجا زندگی می‌کرده‌اند که بناهای تاریخی آن‌ها در طول سالیان متمادی از وقایع زمانه جان سالم به دربرده‌اند. این دروازه‌ها به دو برج متصل شده‌اند که به‌طور مستقل در دوره‌های مختلفی در طول فرمانروایی سلاطین سلجوقی ساخته‌شده‌اند.

۳. آبشارهای Duden؛ منبع تغذیه دریای مدیترانه

آبشارهای تماشایی Duden در فاصله ۷.۵ مایلی شمال شرقی شهر آنتالیا واقع‌شده و این مجموعه زیبا چیزی بیش از یک شگفتی طبیعی است. آن‌ها پناهگاهی برای حیات‌وحش و پرندگان بومی هستند که در آب لانه می‌کنند و Lower Düden Falls مستقیماً به دریای آبی‌رنگ مدیترانه می‌ریزد. این گروه از آبشارها بخشی از یک ایستگاه بازیافت آب محلی هستند و با آبشارهای مصنوعی و کرت‌های آبیاری تسهیل‌کننده توزیع آب به منطقه می‌باشند. برای مشاهده آبشارها از نزدیک، بازدیدکنندگان می‌توانند با یک قایق از بندر آنتالیا سفرکرده و از پارک اطراف آن دیدن کنند.

۴. Antalya Müzesi؛ قرار دادن «موزه» در موزه

موزه ملی و بزرگ باستان‌شناسی آنتالیا (Antalya Archaeological Museum) با بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری با مساحتی بیش از ۷۰۰۰ مترمربع، نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه است، بلکه ثروتمندترین موزه این کشور نیز به شمار می‌رود. این مجموعه ترکیبی از سالن‌های نمایشگاهی، باغ‌ها و گالری‌های فضای باز و همچنین مکان‌های کاوشگری زنده در امتداد یک نوار ساحلی طولانی از دریای مدیترانه است. این بدان معناست که تا جایی که چشم کار می‌کند زیبایی‌ها گسترش‌یافته و بوی وقایع تاریخی در هوای اینجا به مشام می‌رسد. ۱۳ نمایشگاه دائمی از آثار هنری، صنایع‌دستی، مجسمه‌ها، آثار باستانی، نقشه‌ها و چیزهای دیگر در این موزه وجود دارد.

۵. Aspendos؛ یک تئاتر عصرگاهی

مسافران و گردشگران با انداختن نگاهی از گالری فوقانی، به بزرگی آمفی‌تئاتر رومی Aspendos که به‌خوبی حفظ‌شده است، پی می‌برند. امروزه این آمفی‌تئاتر با همکاری‌های بین‌المللی با شرکت‌های اپرا (opera) و باله (ballet) جشنواره‌های سالانه اپرا و باله را برگزار می‌نماید. بااین‌حال، در دوران حکومت رومی‌ها، این شهر باستانی به صحنه نبرد با نیروی دریایی ایران و اسکندر مقدونی تبدیل شد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

کمترین قیمت هتل‌ها در آنتالیا مربوط به ماه می است که هزینه تخمینی بابت هر شب اقامت در هتل سه ستاره معادل 33 دلار است. آنتالیا تابستان‌های بسیار گرم و مرطوبی دارد؛ این بدان معنی است که بهترین زمان سفر و بازدید از ماه آوریل تا ژوئن و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. با توجه به اینکه این زمان‌ها خارج از فصل هستند، درنتیجه قیمت‌ها برای توریست‌ها ارزان‌تر می‌باشند.

بهترین محل‌های اقامت در آنتالیا

هتل Eski Masal در نزدیکی ساحل قرار داشته و درست در مرکز منطقه تاریخی Kaleici واقع‌شده است. شروع قیمت‌ها از ۹۳۰ تله (TL) برای هر شب است.

محله‌های محبوب در آنتالیا

Kaleici: این منطقه هم معماری تاریخی منحصربه‌فردی دارد و هم مرکز زندگی شبانه در آنتالیا است.

Lara: این منطقه بیش‌ترین تراکم هتل‌های لوکس را دارد و برای گذراندن تعطیلات خانوادگی بدون استرس و همه‌جانبه محبوب است.

Belek: بلک نیز یک شهر تفریحی است که بیشترین بر سرگرمی‌های مربوط به بزرگ‌سالان متمرکز است و مناظر سبز و کوهستانی زیبایی دارد.

از میان هتل‌هایی که بیشترین میزان رزرو را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Royal Wings Hotel، Concorde De Luxe Resort، Titanic Beach Lara، Porto Bello Hotel Resort & Spa، Ma Biche Hotel، Sealife Family Resort Hotel.

وسایل عبور و مرور در آنتالیا

حمل‌ونقل عمومی:

اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها (dolmus) رایج‌ترین شکل ترانزیت و جابجایی را انجام می‌دهند. باقیمت 5 تله (TL) می‌توانید یک کارت حمل‌ونقل AntalyaKart که قابلیت استفاده مجدد را دارد بخرید که در صورت لزوم می‌تواند به پول نقد تبدیل شود.

تاکسی:

تعرفه‌های تاکسی از 3 تله (TL) شروع می‌شود و عموماً برای هر سفر در مرکز شهر، حدود ۱۰ تا ۱۵ تله برای شما هزینه خواهد داشت.

اتومبیل:

اتومبیل‌های اجاره‌ای در فرودگاه یا مرکز شهر قابل‌دسترس هستند و بابت هرروز هزینه‌ای معادل 150 تله خواهند داشت.

هزینه‌های زندگی در آنتالیا

مراکز خرید

در بازار Kaleici می‌توانید منسوجات سنتی، سفال و دیگر سوغاتی‌ها را خریداری کنید. MarkAntalya یک مرکز خرید سنتی دیگر با برندهای تجاری معروف و قیمت‌های ثابت است.

خرید خواروبار و سایر ضروریات

فروشگاه‌های مواد غذایی اصلی در آنتالیا شامل Migros، Sok و Carrefour می‌باشند. یک دوجین تخم‌مرغ در حدود ۶ تله برای شما هزینه خواهد داشت.

رستوران Mermerli مشرف بر یک خلیج کوچک است که هر دو غذاهای سنتی و ترکی را سرو می‌کند. صرف یک غذای معمولی در اینجا بین ۵۰ تا ۶۰ تله هزینه دربر خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها