در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
حتی از طریق اینترنت غذا سفارش میدهیم، لباس میخریم، آرایشگاه رزرو میکنیم، بلیط میخریم و... .
ولی خوشبختانه یا بدبختانه جلوی روند اینترنتی شدن زندگیمان را نمیتوانیم بگیریم پس باید با آن هماهنگ شویم و در مسیر جریان این رود، شنا کنیم.
در این مقاله با شما درباره سیستمهای فروشگاه ساز، صحبت خواهیم کرد؛ ابزاری که با استفاده از آن به راحتی میتوانید فروشگاه اینترنتی بسازید، کسبوکارتان را توسعه دهید و روز به روز مشتریان بیشتری جذب کنید. در ادامه با فروشگاهسازها و نحوه کار آنها، بیشتر آشنا خواهید شد.
فروشگاهساز در واقع ابزاری است که با استفاده از آن میتوانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید و محصولات مورد نظر خود را در آن بفروشید. اکثر فروشگاهسازها بدون نیاز به دانش برنامهنویسی زیاد و با بارگزاری و نصب تعدادی افزونه و سپس انجام تنظیمات، کار راهاندازی فروشگاه اینترنتی ما را انجام میدهند.
در یک فروشگاهساز، قابلیتهای مربوط به ساخت صفحه معرفی محصولات، انتخاب محصول و ثبت سفارش و... وجود دارد. بنابراین این شما هستید که کمیت و کیفیت فروشگاه آنلاینتان را تعیین میکنید. اینکه میخواهید هر کدام از صفحات چهطور باشند و چه کاری برای شما انجام دهند را به وسیله فروشگاهسازها کامل میکنید و سپس کاربرانتان تمام این موارد را در وبسایت فروشگاهی شما خواهند دید.
فروشگاهساز ابزاری است که میتواند کسبوکار شما را به راحتی جهانی کند و برند شما را مطرح سازد. اگر هنوز مردد هستید که فروشگاهساز برای راهاندازی فروشگاه شما نیاز هست یا خیر؟! باید این مسئله را طور دیگری مطرح کنیم:
تصور کنید که یک فروشگاه کوچک در یک خیابان فرعی، در یک شهر کوچک در حال فعالیت است. در همان نزدیکی نیز یک فروشگاه زنجیرهای بزرگ با تعدادی شعبه در حال فعالیت است. کدامیک موفقتر هستند و بیشتر فروش میکنند؟ قطعاً فروشگاه زنجیرهای بزرگ به دلیل داشتن شعب متعدد و برندسازی خود، موفقتر است و مشتریان بیشتری دارد.
در واقع ایجاد فروشگاه اینترنتی مانند ایجاد شعب متعدد از یک فروشگاه فیزیکی در نقاط مختلف کشور و یا حتی خارج از کشور عمل میکند. در فروشگاه اینترنتی، همه مشتریان بدون توجه به موقعیت مکانی شما میتوانند محصولات را ببینند و خرید خود را در هر ساعت از شبانهروز انجام دهند.
ایجاد سایت، به برندینگ فروشگاه، معرفی محصولات به بازاری بزرگتر و در نتیجه به توسعه کسبوکار شما، کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
حالا که با ضرورت استفاده از فروشگاهساز و استفاده از آن برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود آشنا شدید، در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا معروفترین فروشگاهسازهای بازار را بشناسید و با بررسی بیشتر، بهترین آنها را انتخاب کنید.
در انتخاب یک فروشگاهساز برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود باید نهایت دقت را به خرج دهید، چراکه فروشگاهساز در واقع پایه و اساس فروشگاه اینترنتی شماست.!!
فروشگاهساز مثل زمینی است که میخواهید در آن یک ساختمان بنا کنید. همانطور که در انتخاب زمین سراغ زمینهای سست، نامعتبر و تائید نشده نمیروید، اینجا هم باید همین کار را بکنید و سراغ فروشگاهسازهای ناکارا و غیرمعتبر نروید.
در انتخاب فروشگاهسازها دو معیار اصلی وجود دارد:
در زمان انتخاب یک فروشگاهساز برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود حتماً امکانات اصلی آن را بررسی کنید :
البته بررسی سرعت و قیمتی فروشگاهساز و مهمتر از همه نوع پشتیبانی آن نیز اهمیت دارد.
دومین معیار بررسی فروشگاهسازها به خود ما بر میگردد. یعنی اینکه دانش ما در استفاده از افزونههای مورد نیاز در سیستمهای مدیریت محتوا و یا تسلط ما به زبان انگلیسی تا چه حد است؟ و اینکه آیا میتوانید در آینده با استفاده از این فروشگاهساز، کسبوکار خود را توسعه دهیم یا خیر.
اکثر فروشگاهسازهای بازار علی رغم اینکه دارای تعداد قالبهای متنوع و زیادی هستند ولی قالبهای رایگان ارائه شده توسط آنها باید فارسیسازی شوند یعنی برای استفاده از این سیستمها نیاز به ترجمه و راست چین کردن آنها داریم.
به جز این، برای افزودن امکانات مختلف به برخی از این سیستمها مثل "ووکامرس"، نیاز به دانش و تخصص برنامهنویسی خواهیم داشت و اگر از دانش کافی برای اینکار برخوردار نباشیم، حتما باید با استخدام متخصص برنامهنویس و طراح سایت، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود نماییم.
بنابراین در بررسیهای خود باید سیستم فروشگاهسازی را انتخاب نماییم که بدون هیچ گونه دانش برنامهنویسی امکان راهاندازی فروشگاه آنلاین و مدیریت آن را به ما بدهد تا ما مجبور به استخدام برنامهنویس و صرف هزینههای زیاد، نباشیم.
یکی از رایجترین فروشگاهسازهای مبتنی بر CMS وردپرس، فروشگاهساز ووکامرس است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است و بهتنهایی نمیتواند تمام امکانات یک فروشگاه اینترنتی را برای ما فراهم آورد. بنابراین برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی در سایتهایی که از CMS وردپرس استفاده میکنند، باید از فروشگاهساز ووکامرس استفاده کنیم.
در کنار مزایای زیاد فروشگاهساز ووکامرس، بزرگترین عیب آن نداشتن پشتیبانی مشخص است یعنی اگر در زمان کار با این سیستم به مشکلی در سایت برخوردید باید با کارشناسان وردپرس تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.
همچنین به دلیل محبوبیت جهانی این سیستم، امنیت ضعیفی دارد و برای ایجاد امنیت در سایت خود باید از افراد حرفهای کمک بگیرید تا مبادا هک نشوید. سرعت کم نیز یکی دیگر از ضعفهای آن است.
شاپیفای یکی دیگر از ابزارهای مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی است که بسیاری از شرکتهای نوپا و فروشگاههای کوچک از این سیستم استفاده میکنند. سیستم شاپیفای توسط یک شرکت کانادایی برنامه نویسی شده و مدیریت میشود. اگر قصد ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاهساز شاپیفای را دارید میتوانید با خرید این سیستم اشتراکی و پرداخت هزینه ماهیانه برای اشتراک، از آن استفاده کنید.
همه این مزایا سبب محبوبیت این سیستم فروشگاهساز در بازار شده است اما در کنار آن، رایگان نبودن استفاده از سیستم شاپیفای و ضرورت بررسی و بهینهسازی مجدد سئوی سایت و همچنین نیاز به استخدام متخصص برنامهنویس و یا داشتن دانش کافی برنامهنویسی برای استفاده از این سیستم، از معایب شاپیفای است.
پرتال یکی از فروشگاهسازهای ایرانی است که به دلیل امکانات قابل توجهی که در اختیار کاربران خود قرار میدهد، محبوبیت زیادی در بازار کسب کرده است.
فروشگاهساز پرتال با تعریف سه طرح کوچک، استاندارد و پیشرفته به شما کمک میکند تا متناسب با هدف و بودجه خود، فروشگاه اینترنتی حرفهای بسازید و کسبوکار خود را رونق دهید.
قیمت طراحی سایت با پرتال؛ در مقابل امکانات و پشتیبانی قوی و تخصصی آن، به قدری پایین است که با دیدن تعرفههای آن، شگفتزده خواهید شد.
مهمتر از همه آنکه پرتال امکان استفاده از سیستم فروشگاهساز خود را به مدت یک هفته و به صورت کاملا رایگان فراهم آورده تا کاربران قبل از پرداخت هرگونه وجهی با این سیستم و نحوه کار با آن آشنا شوند.
از مزایای دیگر سیستم سایتساز و فروشگاهساز پرتال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
با آموزش راهاندازی فروشگاه اینترنتی که در این مقاله داده شد و با بررسی فروشگاهسازهای موجود در بازار، حتماً به این نتیجه رسیدهاید، استفاده از یک سیستم فروشگاهساز قوی با امکانات کامل به منظور ساخت فروشگاه اینترنتی، اهمیت بسیار زیادی دارد. در اصل انتخاب سیستم فروشگاهساز مناسب، برگ برندهایست برای توسعه کسبوکارتان.
و حالا اگر تصمیم دارید فروشگاه اینترنتی بسازید و کسبوکار خود را رونق دهید، حتماً با گرفتن مشاوره از کسانیکه تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، آینده کسبوکارتان را تضمین کنید.
بنابراین با مراجعه به وبسایت پرتال به آدرس www.portal.ir و یا شمارهگیری تلفن 63404-021 داخلی 2، با مشاوران و کارشناسان تیم پرتال به صورت شبانهروزی در ارتباط باشید و فروشگاه حرفهای خود را بسازید.
مجری این رپورتاژ آژانس بازاریابی نوین است.
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد