سیر تا پیاز سفر به ازمیر با تورهای لحظه آخری

شهری که عاشقش خواهید شد

شهر بندری ازمیر (Izmir)، مرکز تجارت و سفر در ترکیه است و ترکیب فرهنگ‌ها و آب‌وهوای مدیترانه‌ای، موجب شده این شهر ساحلی به مکان اصلی فعالیت‌های تجاری و توریستی تبدیل گردد.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۲۰

شهری که عاشقش خواهید شد

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به این شهر توصیه می کنیم صفحه تور لحظه آخری ازمیر را در کی سفر بررسی کنید.

برای مشاهده قیمت تور سایر شهرهای ترکیه به صفحه قیمت تور کوش آداسی ، قیمت تور بدروم و... در کی سفر مراجعه کنید.

شما می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی را که در امتداد بندر قرار دارند و همچنین بسیاری از بازارهای داخلی و محلی و خیابانی را در این شهر مشاهده کنید.

در این راهنما گردشگری با کی سفر همراه باشید تا مهم ترین نکات سفر به ازمیر را بررسی کنیم.

پنج دلیل مهم برای سفر به ازمیر

۱. نمایشگاه بین‌المللی ازمیر

هرساله نمایشگاه بین‌المللی ازمیر توریست‌ها، تجار و بازرگانان زن و مرد زیادی را که به کار صادرات و واردات مشغول می‌باشند به‌سوی خود جلب می‌کند. شما می‌توانید از رویدادهای موسیقی و فرهنگی متنوعی که توسط میزبان در کنار این نمایشگاه تجاری اجرا می‌شوند، لذت ببرید.

۲. زندگی شبانه پرجنب‌وجوش

زندگی شبانه ازمیر با حضور مهمانان و توریست‌هایی از سراسر جهان در مکان‌هایی مانند Kibris Sehitleri Caddesi در Alsancak و یا Lounge Okuz در Karsiyaka شکل می‌گیرد.

۳. تورهای دریایی و کشتی‌های کروز

در ازمیر می‌توانید به تماشای شهر از روی قایق بپردازید! تورهایی مانند Gaziemir Dalis Merkezi امکان انجام فعالیت‌های غواصی سطحی و کم‌عمق را دارا هستند.

۴. جشن شیرینی ‌ها و غذاهای مخصوص ترکیه‌ای

Sample Kumru یک ساندویچ سنتی است که توسط فروشندگان خیابانی و با سوسیس ترکیه‌ای، پنیر گریل شده و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

۵. بازارهای زیبا و بازارچه‌های محلی

سری به میدان Konak یعنی جایی که می‌توانید به بازار Kemeralti دسترسی داشته باشید بزنید. در آنجا می‌توانید به گفتگو و چانه‌زنی با فروشندگان درباره قیمت سوغاتی‌ها بپردازید.

مکان‌های دیدنی ازمیر

۱. İzmir Arkeoloji Müzesi؛ تاریخ دریای اژه

گذشته باستانی ترکیه آن را به مکانی مناسب برای کشف برخی از بی‌نظیرترین آثار باستانی در حوزه خلیج ازمیر می‌نماید. موزه باستان‌شناسی شامل مجسمه‌ها، نیم‌تنه‌ها و برخی ابزارهای شهری است که قدمت آن به عصر برنز و نیز دوران یونانی و رومی برمی‌گردد. با توجه به اینکه این موزه در مرکز شهر و در منطقه Konak واقع‌شده است، به‌راحتی می‌توان از دیگر مکان‌های قابل‌توجه در منطقه ازجمله موزه هنرهای معاصر ازمیر (Izmir Museum of Arts and Sculptures) و موزه Ethnography دیدن کرد.

۲. بازار تاریخی Kemeralti Çarşisi

شما می‌توانید جهت خرید سوغاتی‌های ترکیه‌ای برای دوستانتان سری به بازار Kemeralti بزنید. این بازار اولین خیابان طولانی است که دارای مراکز خرید متعددی بوده و در قرن ۱۶ میلادی ساخته‌شده است، گرچه بخش عمده و وسیعی از این بازار در سال ۱۹۲۲ در آتش‌سوزی بزرگ ازمیر نابود شد. امروزه این بازار یک‌بار دیگر به قلب تجارت در مرکز شهر تبدیل‌شده است؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند همه‌چیز را از فرش گرفته تا سرویس چای‌خوری و شال و روسری‌های رنگارنگ خریداری کنند. بیشترین تمرکز سمبل‌های یهودیان در سراسر ترکیه مربوط به منطقه Kemeralti است که بازار در آن واقع‌شده است و این مکان را به یک مقصد زیارتی مشهور تبدیل کرده است.

۳. Agora Open Air Museum؛ تاریخ الهام گرفته از یونان

قبل از این‌که عثمانی‌ها به حکومت برسند، ازمیر یکی از شهرهای پررونق یونان بود که بازرگانی و تجارت زیادی در آن انجام می‌شد. در دوران باستان، مرکز ازمیر یک بازار بزرگ به نام agora بود که در آن مسافران و افراد محلی می‌توانستند جمع شوند، تجارت کنند و با یکدیگر معاشرت نمایند. امروزه شما می‌توانید ویرانه‌های روزگار پررونق تجارت گذشته را ببینید که مربوط به دوره‌های هلنیستی، رومی، بیزانس و عثمانی است. بسیاری از آثار باستانی کشف‌شده در سایت موزه Agora Open Air Museum در حال حاضر در موزه باستان‌شناسی ازمیر (Izmir Archeology Museum) و موزه تاریخ و هنر (History and Arts Museum) در معرض نمایش قرار دارند. Agora Open Air Museum در حال حاضر تحت انجام عملیات رزرواسیون است، به‌طوری‌که در سال‌های آینده می‌تواند به یک پارک باستان‌شناسی و تاریخ تبدیل شود.

 

۴. İzmir Etnografya Müzesi؛ قلب فرهنگ

موزه مردم‌شناسی ازمیر (The Izmir Ethnography Museum) در یک ساختمان سنگی زیبای مربوط به قرن هجدهم قرار دارد که در گذشته یک بیمارستان بود. این روزها متولیان موزه قصد دارند تا ماهیت زندگی مردم منطقه اژه و تاریخ غنی آن‌ها را با به نمایش گذاشتن بسیاری از موارد کشف‌شده از خرابه‌های Open Air به بازدیدکنندگان نشان دهند. در اینجا می‌توانید نمونه‌هایی از لباس‌ها و سفالگری دوران سلجوقی و همچنین به تصویر کشیدن مجدد اولین داروخانه ترکی را در استان ازمیر پیدا کنید. در کنار آثار باستانی، پلاکاردهای اطلاعاتی زیادی در توصیف هنر، صنایع‌دستی و آداب‌ورسوم منطقه ازمیر به چشم می‌خورد. به‌علاوه، ورود به این موزه رایگان است.

۵. Saat Kulesi؛ بهترین مکان برای گرفتن عکس

یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی در ازمیر، برج ساعت (Clock Tower) است که در بخش مرکزی میدان Konak square واقع‌شده است. برج ساعت به‌عنوان هدیه‌ای از جانب امپراتور آلمان Wilhelm II در آغاز قرن بیستم به ترکیه داده شد که به سبک معماری باستانی عثمانی در قرن‌های چهاردهم و پانزدهم ساخته‌شده است. محل قرارگیری این ساعت هم‌اکنون یک مکان ملاقات محبوب برای افراد محلی در داخل شهر است و به‌عنوان محلی برای برگزاری بسیاری از بازارها و جشن‌های فرهنگی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به ازمیر

کمترین قیمت هتل‌ها در ازمیر مربوط به ماه نوامبر است که هزینه تخمینی بابت هر شب اقامت در هتل سه ستاره معادل ۴۵ دلار است. ازمیر آب‌وهوای ملایم مدیترانه‌ای دارد؛ یعنی در تابستان‌ها گرم و مرطوب و در زمستان‌ها همراه با باد و باران است. در طول ماه‌های تابستان گرما می‌تواند سوزنده باشد اما در عصرها با نسیمی که از سوی دریا می‌وزد و meltem نام دارد، هوا خنک می‌شود.

بهترین محل‌های اقامت در ازمیر

Shantihome در Alsancak جایی است که شما می‌توانید یک اتاق تک‌نفره با قیمت مناسب به دست آورید. اقامت در هتل Yaman نیز یک گزینه میانه ازنظر قیمت محسوب می‌گردد، درحالی‌که Movenpick تجربه هتل گران‌قیمت‌تری ارائه می‌دهد.

محله‌های محبوب در ازمیر

Karsiyaka: این منطقه که در طرف دیگر حوزه خلیج ازمیر واقع‌شده است، دارای خیابان‌هایی با مراکز خرید متعدد است و چشم‌اندازی زیبا از شهرهای همسایه و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش ارائه می‌دهد.

Alsancak: جذابیت منطقه Alsancak به خیابان‌های کوچک و خانه‌ها و بارهای مربوط به دوران عثمانی مربوط می‌شود.

Konak: این منطقه در قلب ازمیر قرار دارد و برج ساعت ازمیر، مسجد Konak Yali و بازار Kemeralti در آن واقع‌شده است.

از میان هتل‌هایی که بیشترین میزان رزرو را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Swissôtel Büyük Efes، Renaissance Izmir Hotel، Lebedos Princess Hotel، Wyndham Grand Izmir Ozdilek، Oglakcioglu Park Boutique Hotel، Mövenpick Hotel Izmir

وسایل عبور و مرور در ازمیر

حمل‌ونقل عمومی:

قیمت بلیت قطار ازمیر برای بزرگ‌سالان ۲٫۴ لیر و برای دانش آموزان ۱٫۳۵ لیر است. دو کارت مسافرتی وجود دارد که استفاده از اتوبوس، مترو، راه‌آهن Izban و سفرهای دریایی را پوشش می‌دهند. این کارت‌ها دارای ۷ لیر شارژ اولیه بوده و در ایستگاه‌ها، اسکله‌ها و مغازه‌ها قابل شارژ هستند.

تاکسی:

تاکسی‌ها وسایل قابل‌اطمینانی هستند و با نرخ ثابت ۳ لیر شروع به کار کرده و پس‌ازآن برای هر مایل ۱٫۸۶ لیر هزینه در نظر گرفته می‌شود.

اتومبیل:

شما می‌توانید در ازمیر با استفاده از خدمات کرایه‌ای Elite Car به قیمت ۷۲ لیر در روز اتومبیل کرایه کنید و از سایر شهرهای بندری و سواحل در امتداد دریای اژه مانند Cesme و Tire بازدید کنید.

هزینه‌های زندگی در ازمیر

مراکز خرید

علاوه بر امکان خرید در پیاده‌روهای Karsiyaka، می‌توانید به بازار Forum mall در Bornova یا Konak Pier که یک مرکز خرید کوچک با یک سینما و فروشگاه‌های لباس است سری بزنید.

خرید خواروبار و سایر ضروریات

زندگی در ازمیر با دیگر شهرهای ترکیه قابل‌مقایسه است. شما می‌توانید یک بطری شیر را به قیمت ۲.۶۶ لیر و دوازده عدد تخم‌مرغ را به قیمت ۵٫۲ لیر خریداری نمایید.

در ازمیر می‌توانید طعم غذاهای کلاسیک ترکی را به قیمت ۳۰ تا ۸۰ لیر در Meşhur Tavacı Recep Usta در Alsancak تجربه کنید؛ جایی که گوشت سرخ‌شده و دسرهای خوش‌مزه آن مانند baklava موردعلاقه مردم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها