پدافند هوایی سوریه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جنوب «فرات» را دفع کردند.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۰۵
پاسخ پدافندی سوریه به حمله هوایی رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، یک منبع میدانی گفت: هواپیماهای جنگی که احتمالا اسرائیلی بودند، در ساعات پایانی شب گذشته حملاتی به مواضع نظامی در شمال شرق البوکمال در طول ۱۲ کیلومتر داشتند.

این منبع به اسپوتنیک گفت: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند اکثر موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های متخاصم به منطقه را رهگیری و ساقط کنند، در حالی که برخی موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند.

وی تاکید کرد، این حملات تلفات جانی و زخمی در بر نداشت و تنها به خسارات مادی محدود بود.

واحد اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌ الله لبنان نهم ماه جاری میلادی نیز اعلام کرده بود، اسرائیل پادگان در دست احداث ارتش سوریه در منطقه البوکمال در شرق سوریه را هدف گرفت.

واحد اطلاع‌رسانی جنگ به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه گفت، حمله دشمن پادگان در دست احداث ارتش سوریه و هم‌پیمانانش را هدف گرفت که برای سربازان دور از خانه‌های غیرنظامیان تعبیه شده بود. این ساختمان در زمان حمله خالی بود و هیچ تلفاتی برخلاف آنچه شایعه شد، نداشت.

منابع ویژه ۱۷ ماه جاری میلادی نیز گفتند، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف آمریکایی چهار حمله هوایی به منطقه گذرگاه البوکمال بین سوریه و عراق داشتند که نقاط وابسته به حشد الشعبی را هدف گرفتند.

این منابع اشاره کردند، حملات آمریکایی روستای «الهری» در شمال گذرگاه و در پنج کیلومتری خاک عراق در شرق البوکمال را هدف گرفتند که در آنجا سوری‌های قبیله الدلیم ساکن هستند.

به گفته این منابع، این گذرگاه بین دو کشور به دلیل این حملات بسته شد. البته گذرگاه البوکمال سال ۲۰۱۴ با تسلط داعش بر شهر القائم عراق بسته شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها