حرکت رئیس جمهور فرانسه و عدم احترام به امیر قطر در جریان نشستی در نیویورک در شبکه های اجتماعی بحث و جدل زیادی ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۳۹
جنجالی که نحوه دست دادن مکرون با امیر قطر به پا کرد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حرکت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و عدم احترام به شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در جریان نشستی در نیویورک در شبکه های اجتماعی بحث و جدل زیادی ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود که هنگام نشست تغییرات اقلیمی در نیویورک که روز سه شنبه در حاشیه هفتادو چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، هنگامی که امیر قطر به سوی وی آمد و با وی دست داد از جایش بلند نشد.

در تصاویر منتشر شده از این نشست هنگامی که امیر قطر پس از سخنرانی خود به جایگاه سخنرانان نشست تغییرات اقلیمی باز می‌گردد، امانوئل مکرون و اندرو هوانس، نخست وزیر جامائیکا که در جایگاه سخنرانان حضور دارند بدون آنکه از جای خود بلند شوند، در همان حالت نشسته دست خود را به سوی امیر قطر دراز می‌کنند.

این اقدام با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای حوزه خلیج فارس روبرو شد که آنرا مغایر با پروتکل دست دادن یک مقام با مقام دیگر دانسته اند و آنرا اهانت آمیز و خلاف عرف دیپلماتیک توصیف کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها