طی ۲۴ ساعت گذشته رخ داد؛

۳۵ مورد نقض آتش بس در سوریه

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد نقض آتش بس در سراسر سوریه را ثبت کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۹۷
۳۵ مورد نقض آتش بس در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، وزارت دفاع روسیه از ثبت ۳۵ مورد نقض آتش بس در ۲۴ ساعت گذشته در سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد طرف روس کمیته مشترک روسیه و ترکیه ناظر آتش بس در سوریه، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد نقض آتش بس را در این کشور ثبت کرده است. این در حالی است که طرف ترکیه‌ای ۲۹ مورد نقض آتش بس را در زمان مشابه ثبت کرد.

براساس گزارش این کمیته، از ۳۵ مورد نقض آتش بس «۹ مورد در «لاذقیه»، ۹ مورد در «حلب»، ۱۴ مورد در «ادلب» و سه مورد در «حماه» رخ داده‎اند. در حالی که ترکیه ۷ مورد در ادلب، ۷ مورد در «حماه»، ۴ مورد در حلب و ۱۱ مورد در لاذقیه ثبت کرده است».

از سوی دیگر دولت سوریه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد:«دمشق به روند سیاسی برای حل بحران پایبند و آماده همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل برای موفقیت در انجام ماموریت خود است».

در همین حال یک منبع نظامی در گفتگو با سانا می‎گوید یگان‌های مهندسی ارتش سوریه امروز عملیات پاکسازی را در مناطق «الانذارات»، «خناصر»، «جلاغیم» و «عزیزه» در حومه استان حلب انجام خواهند داد.

دولت سوریه در هفته‌های اخیر موفق شد کنترل بیشتر مناطقی را که در اواخر سال ۲۰۱۷ از دست داده بود، به دست آورد. عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در سایر مناطق این کشور در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها