مشاور معاون شهردار تهران گفت: شاغلین، دانشجویان و دانش‌آموزان سه گروه هدف برای طرح جامع دوچرخه هستند.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۵۷
تسهیلات خرید دوچرخه به چه کسانی داده می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین، علی پیرحسینلو در گفتگو با فارس درباره جزئیات تسهیلات خرید دوچرخه برای خبرنگاران اظهار داشت: جهت ترویج فرهنگ دوچرخه‌ سواری، شهرداری اقدامات گسترده‌ای را در دستورکار قرار داده که از جمله برنامه‌ها، ارائه دوچرخه‌های «بیدود» بدون ودیعه برای دانشجویان و خبرنگاران و ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه است.

وی افزود: میزان تسهیلات به صورتی بوده که متقاضایان بتوانند 70 تا 80 درصد قیمت دوچرخه را از طریق وام دریافت کنند و میزان تسهیلات 2.5 تا 3 میلیون برای دوچرخه‌های معمولی و 5 تا 6 میلیون برای دوچرخه‌های برقی است و این وام‌ها توسط صندوق کارآفرینی امید که برای ریاست جمهوری است ارائه می‌شود.

پیرحسینلو اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با صندوق کارآفرینی امید داشته، قرار است از محل اعتبارات طرح ترافیک، تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه شود.

مشاور معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاغلین، دانشجویان و دانش‌آموزان سه گروه هدف طرح جامع دوچرخه هستند که شیوه‌نامه تسهیلات دوچرخه از جانب شهرداری در حال تدوین است و اسامی دریافت‌کنندگان وام توسط شهرداری به صندوق کارآفرین ارائه خواهد شد.

پیرحسینلو خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای افرادی بوده که طرح ترافیک ندارند و برنامه‌های به سمت و سویی رفته که بتوانیم ظرفیت طرح ترافیک را کاهش و مشوق‌هایی ارائه کنیم که مردم کمتر از خودرو استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات دوچرخه در جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها