رئیس پلیس راهور علت به روز نشدن سریع جرایم رانندگی در سامانه اجرائیات را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۵۳
علت به روز نشدن سریع جرایم رانندگی چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با فارس در پاسخ به این سوال مبنی بر به روز نبودن جرایم رانندگی، تاخیر در اعمال جریمه‌های پرداخت شده و سردرگمی مردم اظهار داشت: در بحث دریافت جرایم درگذشته فقط یک بانک عامل وجود داشت و آن هم بانک ملی بود؛ اما بعد از آن به منظور تسریع و تسهیل و کمک به مردم به 32 بانک مجوز بدون ضمانت دادند و از آن به بعد همه بانک‌ها دریافت کننده جریمه‌ها شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ادامه کار، بانک‌ها با ussdها به طور مستقیم و غیرمستقیم قرارداد بسته و واسطه‌تراشی‌هایی در این بخش‌ها ایجاد شد؛ یکسری از بانک‌ها نیز به سراغ اپ‌ها رفتند و به واسطه ‌اپ‌ها جرایم را دریافت می‌کردند.

سردار هادیانفر به جلسه‌ای که چندی پیش در خصوص بررسی میزان واریزی‌ها برگزار شد اشاره و بیان داشت: میزان واریزی‌ها را بررسی کرده و مشاهده کردیم که متاسفانه خیلی از بانک‌ها انگار به قانون پایبند نیستند و پول‌ها را پیش خودشان نگه می‌دارند تا از سودش استفاده کنند.

وی گفت: بعضی از بانک‌ها یا ussdها به مدت 6،‌ 12 و 36 ساعت یا حتی 162 ساعت هم پول‌ها را نگه داشته و از سود پول بهره می‌گرفتند که به دنبال این کار نارضایتی برای مردم و برای همه کسانی که به منظور دریافت خدمات پول را واریز کرده‌اند بوجود می‌آید؛ چرا که فرد پول را پرداخت کرده و فکر می‌کند که جریمه‌اش حذف شده اما وقتی به مرکز اجرائیات پلیس مراجعه می‌کند، می‌بیند جریمه‌اش صفر نشده، نیم ساعت، یک ساعت -یا حتی یک روز- منتظر می‌ماند اما بعد می‌بیند که جریمه‌اش حذف نشده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: فرد در این صورت به مرکز اجرائیات مراجعه کرده و قبض را به مامور اجرائیات نشان می‌دهد و اعلام می‌کند که پول جریمه را پرداخت کرده اما همکاران ما به وی می‌گویند که این قبض برای ما معیار نیست؛ درست است شما مبلغ را واریز کرده اید اما چون وارد سیستم خزانه نشده و در ادامه بر روی سیستم اجرائیات پلیس نیامده، پس اعمال نشده و نمی‌تواند از خدمات استفاده کند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر این اساس ما به مدیرعامل بانک‌هایی که در این حوزه تاخیر داشته و به نوعی متخلف بودند نامه نوشته و زمان تعیین کردیم که آنها مجاز به دریافت جرایم از مردم نیستند و بانک‌های دیگر را جایگزین کردیم تا بتوانند این خدمات را به مردم ارائه دهند.

وی گفت: فعلا ussdها را همه قطع کرده و ستاره‌ چندها راحذف کردیم؛ گفتیم اپ استارها را نیز قطع کنند و این موضوع را به مردم اطلاع‌رسانی کرده و می‌کنیم تا مردم جرایم‌شان را به این شماره‌ها واریز نکنند.

سردار هادیانفر در این خصوص که چرا پرداخت اقساطی جرایم راهور در سایت 120 راهور دیده نمی‌شود، اعلام کرد: افراد از بیرون نمی‌توانند این روند را ببینند اما اصلاحات سریع اعمال می‌شود چرا که سایت راهور 120 به طور مستقیم به حساب خزانه متصل است و حساب واسط نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: جرایم پرداختی در سیستم راهور 120 در لحظه اعمال و اجرا می‌شود اما باید از جهت رویت یک فاصله امنیتی و فرصت 24 ساعته قائل شویم که در جهت امنیت سایت است؛ اما مردم مطمئن باشند که همان لحظه مبلغ‌شان در سیستم وارد شده و می‌توانند خدمات را دریافت کنند؛ فقط در لحظه نمی‌توانند این عملکرد را ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها