مدیرکل عتبات سازمان حج با اشاره به ازدحام جمعیت زائران ایرانی در مرز مهران ـ زرباطیه، گفت: مشکل برطرف شده و تردد زائران، روان است.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۲۴
تردد زائران ایرانی در مرز عراق روان شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سه روز پیش وضعیت مرز «زرباطیه» و نارسایی‌هایی که ورود زائران ایرانی به خاک عراق را سخت کرده است، گزارش کرد و تمهید عاجل در این زمینه را با توجه به نزدیک شدن مراسم پیاده‌روی اربعین را امری ضروری برشمرد.

اینک حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی خبر داد: مذاکراتی با فرمانده مرزبانی عراق انجام شد تا این مشکل حل شود و از روز گذشته خروج و ورود زائران روان‌تر شده است.

به گفته وی، مرز مهران مشکلی ندارد. گیت‌های کنترل گذرنامه به اندازه کافی است و زائران براحتی از این مرز خارج می‌شوند. اما آن طرف در مرز عراق، گیت‌ها به اندازه کافی نیست.

وی افزود: ما قبلا از عراق خواسته بودیم در زمان اجرای قانون لغو روادید، گیت‌های بیشتری را در مرزهایش فعال کند. قرار است این اتفاق رخ دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات در سازمان حج گفت: اربعین سال گذشته 60 درصد از ظرفیت زائران از مرزهای «مهران» (ایران) و «زرباطیه» (عراق) خارج و وارد می‌شدند و مشکلات حادی پیش نیامد. عراق تجهیزات دارد و فقط باید استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها