مشاور پیشین وزیر دفاع کویت گفت: ایرانی‌ها از زمانی که کشورهای عربی به دنبال مسابقات شترسواری بودند ارتش خود را ساخت.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۸۳
وقتی اعراب‌ دنبال شترسواری بودند ایران ارتشش را ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ناصر الدویله، نماینده پیشین پارلمان کویت و مشاور پیشین وزیر دفاع این کشور در واکنش به حملات انصارالله یمن به پالایشگاه های نفت عربستان در صفحه توییتر خود نوشت: سخن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم نیاز آنها به نفت خلیج(فارس) اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر لزوم مجازات ایران به دلیل تهدید بازار نفت جهان را نقض می کند. بنابراین این داستان ها بی اساس است و آمریکا در برابر ایران تنها یک پدیده کلامی است زیرا ایران خطوط قرمز را رد کرد و هواپیمای ترامپ را سرنگون کرد و در آخر ترامپ بخاطر اینکه هواپیمای دیگرش را ساقط نکردند از آنها تشکر کرد.

وی نوشت: ترامپ تنها عرب ها را گول می زند و به هیچ وجه وارد جنگ با ایران نخواهد شد. او حتی در افغانستان نیز شکست خورد، ترامپ تنها به دنبال پول است و آمادگی جنگ را ندارد. حوثی‌ها با اوضاع ما بازی کردند ، هیبت ما را از بین بردند، تولید نفت ما را متوقف کردند و ترامپ تنها ابراز نگرانی می کند، به ترامپ بگویید که آن میلیاردها پول کجا رفت، میلیاردهایی که میگفتی به من بدهید تا از شما حمایت کنم.

الدویله در ادامه با اشاره به موضع منفی در رابطه با تداوم تنش در خلیج فارس نوشت: از همان ابتدا گفتم زمانی که کشورهای ما به دنبال رقابت های شترسواری بودند ایران درحال ساختن ارتش و برنامه موشکی خود بود. من گفتم که ایران از ما عبور کرد و ما دیگر توان حمله به آن را نداریم اما یک ژنرال سعودی در پاسخ به من گفت که طی چند ساعت کوتاه ایران را از بین خواهیم برد.

این مقام پیشین کویتی در بخشی دیگر از سخنانش نوشت: برخی ها اظهارات من را خیانت می خوانند و برخی دیگر آن را پشیمانی می دانند زیرا آنها از حقیقت بیزارند و حقیقت تلخ است. من بار دیگر تاکید می کنم که جنگ با دشمن قوی تر از خود خودکشی است، به دنبال راه دیگری باشید و سخنان ترامپ را باور نکنید. اگر جنگی رخ دهد اثری از نفت کشورهای عربی باقی نخواهد ماند و به دوران بدوی بازخواهیم گشت.

وی در توییت دیگری نوشت: عربستان روزانه 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند؛ 4 میلیون را خودش استفاده می کند و 6 میلیون دیگر را صادر می کند. حوثی ها با یک حمله تولید 5 میلیون بشکه را متوقف کرد و صادرات نفت عربستان به روازنه یک میلیون بشکه رسید. مشکل اینجاست که ایران توانایی نابودی تمام پالایشگاه های نفت خلیج(فارس) را دارد و ما به صد سال عقب بازخواهیم گشت.

الدویله در پایان نوشت: من محاکمه و بازداشت شدم چون همیشه حقایق را می گویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها