دختر فعال محیط زیست سوئدی در چارچوب برگزاری اعتراض دو هفته‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا خواست اقداماتی در زمینه تغییرات آب و هوایی اتخاذ کند.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۲۶
نوجوان سوئدی ترامپ را به چالش می‌کشد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، گرتا تونبرگ، دختر فعال محیط زیست با حضور در مقابل کاخ سفید از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواست برای نجات محیط زیست و مقابله با گرمایش زمین اقدامات لازم را اتخاذ کند.

او پیام جهانی زیست محیطی خود را به قلب دولت آمریکا کشاند و از طرفداران خود در مقابل کاخ سفید خواست که تسلیم نشوند.

این دختر ۱۶ ساله سوئدی، که الهام‌بخش جوانان در سراسر جهان شده است در چارچوب برگزاری اعتراض دو هفته‌ای، از آمریکا به عنوان قدرت اول اقتصادی جهان و رئیس جمهور این کشور خواست اقدامات مناسب در زمینه تغییرات آب و هوایی اتخاذ کنند.

این فعال محیط زیست با ارائه سخنرانی در مقابل انبوه حامیان خود ضمن قدردانی از راهپیمایی آن‌ها که می‌تواند سبب اعمال فشار بیشتر بر آلوده‌کنندگان محیط زیست شود، تاکید کرد: هرگز تسلیم نمی‌شویم و به اقدامات خود ادامه می‌دهیم.

عفو بین‌الملل قرار است به پاس قدردانی از تلاش‌های زیست محیطی، عالی‌ترین نشان افتخار حقوق بشری را به وی تقدیم کند ضمن اینکه وی در ۱۸ سپتامبر به دعوت دموکرات‌های مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند.

گرتا که در سن ۱۲ سالگی به سندروم اختلالات رشد عصبی مبتلا شد در ۲۸ اوت به وسیله یک قایق بادبانی وارد آمریکا شد.

او با تحصن در مقابل پارلمان سوئد در اوت (مرداد-شهریور) سال گذشته جهت وادار کردن نمایندگان پارلمان این کشور به اتخاذ اقدام لازم در برابر تغییرات آب و هوایی به شهرت رسید.

پس از اینکه وی موضوع اعتصاب را از طریق رسانه‌ها مطرح کرد و جنبش «جمعه‌های آینده» تشکیل شد، شماری از دیگر دانش‌آموزان در کشور‌های مختلف به وی پیوستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی واشنگتن پست، شمار زیادی از مردم آمریکا تغییرات آب و هوایی را «بحران» می‌دانند و دو سوم این جمعیت این کشور معتقدند رئیس جمهور برای مبارزه با این مشکل اقدامات خاصی انجام نداده است.

از هر ده آمریکایی، هشت نفر آنان معتقدند فعالیت‌های انسانی سبب تقویت روند تغییر آب و هوایی است و در حدود نیمی از مصاحبه‌شوندگان خواستار اتخاذ اقدام فوری جهت مقابله با این فاجعه برای دهه آینده کشور هستند. این در حالی است رئیس جمهور آمریکا در شنیدن تقاضای مردم ناشنواست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها