مجهز به نمایشگر واقعیت افزوده؛

خودروی برقی فولکس واگن رونمایی شد +عکس

شرکت فولکس واگن از خودروی تمام برقی رونمایی کرده که با ۳ نوع باتری مختلف عرضه می شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۷۶
خودروی برقی فولکس واگن رونمایی شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شرکت فولکس واگن مجموعه ای از طرح های اولیه از خانواده خودروهای ID را قبلا منتشر کرده است. اما اکنون این شرکت قبل از برگزاری نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت نخستین خودروی تولید این سری را رونمایی کرد.

خودروی تمام برقی ID.۳ با ۳ نوع باتری مختلف عرضه می شود. با هربار شارژ این باتری ها می توان مسافت های ۳۳۰، ۴۲۰ و ۵۵۰ کیلومتر را طی کردند. این باتری ها ۴۵، ۵۸ و ۷۷ کیلووات ساعتی هستند.

نخستین خودرویی که برای مشتریان عرضه می شود باتری ۵۸ کیلووات ساعتی است که پیش سفارش آن از ماه می آغاز شده است. این باتری انرژی مورد نیاز برای موتور الکتریکی را فراهم می کند که روی محور عقب خودرو سوار شده است. حداکثر سرعت خودرو ۱۶۰ کیلومتر برساعت است.

سرعت شارژ خودرو با توجه به انواع باتری های آن متفاوت است. اما تمام مدل ها از قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ کیلووات پشتیبانی می کنند که فقط با ۳۰ دقیقه شارژ می تواند مسافت ۲۹۰ کیلومتر را طی کند.

هنوز مشخص نیست این ویژگی به عنوان استاندارد در مدل های بالاتر عرضه می شود یا هزینه آن چقدر است.

فضای داخلی خودرو شامل یک سیستم اطلاع رسانی جدید و چند دکمه است. این دکمه ها زیر یک نمایشگر و در سمت چپ فرمان قرار گرفته اند.

علاوه بر آن یک دستیار صوتی جدید (Hey ID) همراه نمایشگر بالاسری مجهز به واقعیت افزوده در خودرو وجود دارد.

مشابه این ویژگی ها در مرسدس MBUX وجود دارد.

قیمت پایه این خودرو ۳۰ هزار یورو است. خودروی ID.۳ در پایان سال جاری تولید می شود و از اواسط ۲۰۲۰ میلادی در اروپا عرضه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها