رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی به ۶۶۰ هزار زائر در حج خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۵۰
ارائه ۶۶۰هزار خدمت درمانی به زائران حج

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمد تقی حلی ساز امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال،اظهار داشت: تقریبا عملیات حج امسال به اتمام رسیده است و بیش از ۹۵درصد زایران آمده اند.

وی ادامه داد: ایام حضور زایران طولانی‌تر از سال‌های قبل بوده و ۴۰درصد بالای ۶۰سال بودند.

ریس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بیان داشت: حدود ۲۵ هزار زائر بیش از ۷۰ سال و حدود ۱۸۰۰ زائر بیش از ۸۰ سال سن داشتند.

حلی ساز اضافه کرد: حدود ۱۱۵۰۰ زائر مستعد بیماری های مختلف بودند و یک فاکتور خطر پذیری همراه داشتند.

وی با بیان اینکه مراسم حج امسال در آرامش برگزار شد، خاطرنشان کرد:در کل مراسم منا هیچ گرمازده ای نداشتیم و تنها یک مورد فوتی در عرفات داشتیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به مراسم عاشورا، یادآور شد: در طول سال در عراق حضور داریم و درمانگاه‌هایی در کربلا، نجف و سامرا داریم که در مراسم عرفه هم خدمت رسانی کردند اما در تاسوعا و عاشورا برنامه متفاوت است.

حلی ساز تصریح کرد: در تاسوعا و عاشورا در قالب ۲ تیم ۲۰نفره به مدت ۵ روز حضور خواهیم داشت تا کمک‌های بهداشتی و درمانی ارائه دهیم.

وی افزود: در مراسم اربعین امسال حدود ۲هزار نفر از نیروهای ما در شهرهای کربلا و نجف،کاظمین و در بین راه به مدت ۲۰ روز حضور خواهند داشت.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تأکید کرد: به دلیل قوانین موجود در عراق کارها و وظایف ما سنگین است و نیروهای داوطلب ارگان ها و سازمان های دیگر اگر قصد فعالیت و ارائه خدمات داشتن باشند باید تحت پوشش برنامه های هلال احمر باشند.

حلی ساز با بیان اینکه ۵۵۷ نفر در تیم درمانی هلال احمر فعالیت کردند، گفت: یکی از کارهای امسال انجام شد کارهای تحقیقاتی بود که دو مورد استفاده از داروهای شناخته شده بودو هنوز نتایج آن آماده نیست.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره نحوه برخورد عربستان با تیم های پزشکی و درمانی ایران، بیان داشت: انصافا در خدماتی که با عربستان به طور مشترک بودیم با مشکلی برخورد نکردیم. البته سیاست ما این است که حتی‌المقدور از امکانات آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:عمل جراحی و چند عمل شکستگی و پروتز و خدمات ویژه مشترک داشتیم و در یک مورد نیز با بالگرد زائر را در منا انتقال دادند.

حلی ساز ادامه داد: در کل، ما براساس دستورالعمل‌ها سعی کردیم عمل کنیم و امسال برای اولین بار گواهینامه‌ای که اجازه ارایه خدمات را می‌دهد، از قبل انجام شد و به هیچ مشکلی برخورد نکردیم؛ ضمن اینکه ۲۸۵ تیم امدادی از خود زائران سازماندهی شد و کارهای امدادی و اورژانس را انجام دادند.

حلی ساز با بیان اینکه هیچ گزارشی حاکی از کمبود دارو نداشتیم،گفت:بیش از ۶۶۰هزار خدمات درمانی در طول مراسم حج به زائران ارائه شد.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بین ۳ تا ۳.۵میلیون نفر زائر در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها