خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز شاهد دیپلماسی التماسی دشمن هستیم.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۹۴
شاهد دیپلماسی التماسی دشمن هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام علی اکبری افزود: ملت ما دیگر به وعده‌های پوچ و خیالی وقعی نمی‌نهد و فقط عمل می‌خواهد.

وی افزود: به مذاکره با اروپا ادامه خواهیم داد، ولی این بار محتاطانه و بادقت و بامذاکره کشدار موقعیت خود را متوقف نمی‌کنیم.

پی ریزی نهضت بزرگ اسلامی ایران با نام امام حسین (ع)

خطیب نماز جمعه تهران: اباعبدالله الحسین (ع) مکتبی را به بشریت تقدیم کرد که حاصل آن را ملت و جامعه با بصیرت ایران به خوبی دریافت و نهضت بزرگ اسلامی خود را با نام امام حسین (ع) و براساس خط صبر و جهاد پی ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به سبک زندگی برجسته و متعالی امام حسین (ع) افزود: ملت ما شاگردان شایسته‌ای برای مکتب امام حسین (ع) هستند و اساس و ریشه انقلاب و نظام ما حسینی است.

وی گفت: معجزه آموزه‌های حسینی را در شهدای دفاع مقدس، انقلاب و شهدای مدافع حرم ملاحظه کردیم و این همان راه سعادت بشریت است و این نهضت و انقلاب آغاز و پیدایش اش با نام اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ادامه راه انقلاب و نهضت اسلامی ایران تنها با شیوه‌های حسینی ممکن است و جامعه ما هرگز این آموزه‌ها را فراموش نمی‌کند و برای روز بزرگ و ظهور امام زمان و تحقق آرمان‌های حسینی آماده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: ملت عزیز و شریف ایران جامعه‌ای است که از نظر ایمان ظرفیت‌های بالایی دارد و به خاطر الگو گرفتن از امام حسین (ع) نقشی را با پرچمداری امام راحل و ظرفیت‌های مکتب حسین (ع) برای ساخت زندگی بشری بر عهده گرفت.

وی افزود: ملت ایران با صدای لبیک‌ها در پاسخ به ندای امام حسین (ع) نهضت بزرگ اسلامی خود را با نام اباعبدالله و از مجالس حسینی آغاز کرد و با همان نگاه به میدان آمد و در جریان شکفتن انقلاب باز هم محرم، عاشورا، صفر و مجالس حسینی کازساز شد.

وی افزود: ملت ایران با آموزه‌های حسینی به میدان آمدند و شاگردان شایسته‌ای برای مکتب امام حسین (ع) بودند.

امام جمعه موقت تهران قیام امام حسین (ع) را دانشگاه عالی آموزش قواعد زیست را حیات طیبه برای بشریت دانست و گفت: نقطه مرکزی سبک زندگی ایشان جهاد در راه خدا برای تحقق نقشه الهی و عمل به کتاب الهی و سیره پیامبر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: امر به معروف و نهی از منکر و حراست از دین خدا محور دیگر زیبایی‌های اخلاقی امام حسین (ع) است.

وی گفت: کار امام حسین (ع) صیانت از زحمات گذشتگان و حافظ تمام آموزش‌های انبیاء الهی بود.

وعده‌های اروپا به درد ایران نمی‌خورد و آن‌ها باید به ۱۱ تعهد خود عمل کنند

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های مختلف در زمینه کاهش تعهدات برجامی گفت: ملت ایران دیگر وعده‌های پوچ و خیالی اروپایی‌ها را قبول نمی‌کند و فقط با اروپا مذاکره می‌کند، ولی با بدبینی، محتاطانه و با دقت.

خطیب جمعه تهران گفت: ما مرحله به مرحله تصمیم خود را اجرا خواهیم کرد و وعده‌های اروپا دیگر به درد ما نمی‌خورد و آن‌ها باید به ۱۱ تعهد خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: باید بایستیم و مقاومت کنیم و این مقاومت زمینه گشایش اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی ما خواهد بود.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران با مقاومت و صبر تمام توطئه‌های امریکا را خنثی می‌کنند، گفت: امروز مقاومت ملت ایران دشمنان را در موقعیت عقب نشینی قرار داده به طوریکه امریکا دیپلماسی التماسی خود را در پیش گرفته و از هر طرف برای مذاکره میانجی می‌فرستد.

وی افزود: ظرفیت بازدارندگی فعال در عرصه دفاعی و موشکی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری همچنین با اشاره به توطئه‌های آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای فشار به ملت و جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران قهرمان و سربلند از میان تمام این توطئه‌های کوچک و بزرگ به برکت مکتب حسینی، مجاهدت حسینی، نظام حسینی با یک رهبر حسینی و ذخایر انسانی عالی و موقعیت فوق العاده جهانی عبور کرده و در حال بالیدن است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: هر جا خونریزی، کشتار و تجاوز به حقوق ملت‌ها و سرزمین‌ها را مشاهده می‌کنیم ردپای امریکا در آنجا دیده می‌شود.

وی حضور آمریکا در عراق، سوریه و شکست خفت بار در این کشورها، ائتلاف با عربستان برای کشتار مردم مظلوم یمن، دخالت در لبنان، همکاری با صهیونیست‌ها در کشتار مردم مظلوم فلسطین را نمونه‌هایی از اقدامات آمریکا در قبال ملت‌های مظلوم منطقه ذکر کرد و گفت: مقاومت مردم و ایستادگی آن‌ها در برابر امریکا و متحدانش باعث شد امریکا هیچگاه به اهدافش در این کشور‌ها نرسد.

وی گفت: اکنون کشتی ائتلاف موهوم امریکا-سعودی در یمن به گل نشسته و آن‌ها می‌خواهند به صورت آبرومندانه از آنجا بیرون بیایند و در لبنان نیز نیرنگ‌های آمریکایی به جایی نرسید و ضربه محکم حزب الله به صهیونیست‌ها بار دیگر ثمرات خط مقاومت را به اثبات رساند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری از امریکا بعنوان دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه‌ای از تبار یزیدیان است نام برد و گفت: در حال حاضر با توجه به اقداماتی که ترامپ در امریکا انجام می‌دهد در مورد افول این کشور اجماع وجود دارد و دنیا به عصر پسا امریکا فکر می‌کند چرا که آمریکا در موقعیت فعلی نه دارای قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی است و نه توان تاثیرگذاری را دارد.

وی افزود: هیئت حاکمه آمریکا با گرفتار شدن بیماری سرگشتگی راهبردی تلاش می‌کند که چهره ابرقدرتی امریکا را حفظ کنند، اما این امکان پذیر نیست.

امام جمعه موقت تهران در این زمینه ادامه داد: نه اقتصاد آمریکا با ۲۰ میلیارد دلار بدهی این امکان را برای آمریکایی‌ها می‌دهد که ابرقدرتی خود را حفظ کنند و نه از نظر فرهنگی و اجتماعی آن‌ها در وضعیت بحرانی نیستند.

وی گرسنگی ۴۰ میلیون آمریکایی، توسعه زندان‌ها، زیرپا گذاشتن دموکراسی، وجود ناهنجاری‌های اخلاقی و هزاران مشکل امنیتی و فرهنگی در داخل آمریکا را از جمله محور‌هایی دانست که از آن بعنوان افول موریانه‌ای آمریکا یاد کرد که از درون در حال متلاشی شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به زنده بودن مکتب حسینی گفت: ملت ایران با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته و به خوبی زیبایی‌های این مکتب را بر محور جهاد تجربه کرده است.

وی گفت: مکتب حسینی کشور را حفظ کرد و رشد داد و امروز شناسنامه ملت ایران در جهان این جمله جاودانه هیهات من الذله امام حسین (ع) است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ما امروز ثمره روش حسینی در مقاومت فعال، جدی و هوشمندانه و خستگی ناپذیر بر آرمان‌های حسینی را می‌چینیم.

وی همچنین در بخشی از خطبه دوم نماز این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، مرحوم آیت الله طالقانی و تقدیر از برگزار کنندگان همایش جهانی علی اصغر (ع) برای تمامی اقامه کنندگان عزای حسینی اجر و پاداش عظیم را خواستار شد و گفت: برگزاری همایش جهانی حضرت علی اصغر (ع) به یک دستگاه تربیتی دل نشین با حضور مادران و نوزادان تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری از هیئت‌های نوجوانان به نام حضرت قاسم (ع) و ۳۶ هزار شهید دانش آموز به خاطر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین به حضور گسترده مردم و به ویژه جوانان در هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) در شب‌ها اشاره کرد و گفت: ان شاءالله در روز تاسوعا و عاشورا شاهد موج خروشانی از ارادتمندان به مکتب حسینی در این مراسم و همچنین برگزاری نماز جماعت خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها