رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری فردی خبر داد که از فروشندگان کاغذ کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۷۷
کلاهبرداری از فروشندگان کاغذ

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: در مورخه یازدهم تیر ماه امسال طی تماس فردی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریالی توسط فرد ناشناس به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام شکایت کرد.

وی افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به جهت رسیدگی تخصصی ، پرونده حسب دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۶ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

سرهنگ چهری ادامه داد: شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که جهت فروش کاغذ A۴ بصورت عمده اقدام به نشر آگهی در «سایت دیوار» نمودم، فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی تقاضای خرید کاغذ به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال می نماید، که فرد کلاهبردار با اقدامات متقلبانه اقدام به واریز وجه به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان (کارت به کارت ) به حساب شاکی نموده است.

وی گفت: با توجه به جلب اعتماد از سوی متهم و با ارسال کارت عابر بانک به همراه رمز از طریق پیک موتوری و تحویل آن به شاکی، تعداد دو دستگاه وانت به آدرس های مالباخته انتقال و بیان می دارد کاغذها را تحویل راننده نماید تا مبلغ مورد نظر نیز برابر توافق از کارت عابر بانک پرداخت شود. مال باخته پس از ارسال کاغذ ها متوجه نامعتبر بودن کارت های عابربانک شده و پس از بازگشت به محل یکی از محموله ها را متوقف ولی محموله دیگر ارسالی توسط متهم جابه جا گردیده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تصریح کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته با انجام تحقیقات پلیسی و با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت اصلی متهم به نام سروش ۳۶ ساله شده که کارآگاهان در بررسی های صورت گرفته با وقوعات مشابهی مواجهه شدند که به بدین شیوه از شهروندان اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: دستگیری کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، که با اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در محدوده سهروردی شمالی مورد شناسایی و در تاریخ ۷ شهریور سال جاری طی یک عملیات پلیسی وی دستگیر و به پایگاه منتقل گردید.

سرهنگ چهری بیان داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم ضمن قبولی بزه انتسابی، اظهار داشت که با بررسی آگهی های سایت دیوار، اقدام به انتخاب سوژه ها می نموده که با انجام اقدامات متلقبانه موفق به کلاهبرداری از آنان شده است و کاغذ ها را به مغازه دارها فروخته است و پول حاصله را صرف خوشگذارنی کرده است.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی دو نفر دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است.

کارآگاه چهری گفت: با اشاره به دستگیری کلاهبردار و شناسایی مالباختگان، متهم با قرار صادره از سوی مقام قضائی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهارداشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان با عدم رعایت نکات پلیسی در دام افراد کلاهبردار گرفتار شده و منکر این موضوع نیستیم که سایت های خرید و فروش باعث تسهیل در انجام امور معاملاتی است. لازم است پیش از هرگونه خرید و فروش از هویت واقعی اشخاص اطمینان حاصل نماید، معاملات به صورت حضوری در مکان های معتبر انجام گیرد تا مانع از کلاهبرداری توسط افراد سوجو شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها