مسئولان یک مدرسه استرالیایی در اقدامی استراتژیک با هدف به صفر رساندن تولید زباله‌ در این مدرسه به جمع‌آوری سطل‌های زباله پرداخته و به دانش‌آموزان نیز اعلام کرده‌اند که از این پس باید زباله‌های خود را همراهشان به خانه ببرند.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۲۲
طرح جالب مدرسه استرالیایی برای کاهش تولید زباله

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، کالج دخترانه ملبورن امیدوار است که این برنامه خانواده‌ها را ترغیب کند تا هنگام بسته‌بندی اغذیه فرزندانشان برای ساعات حضور در مدرسه با در نظر گرفتن بسته‌بندی‌های پایدارتر در نهایت انتخاب‌های عاقلانه‌تر و سازگار با محیط زیست داشته باشند.

به گفته مدیر این مدرسه این ایده توسط گروهی از دانش‌آموزان که بخشی از گروه پایداری مدرسه هستند، ارائه شده است. این گروه از دانش‌آموزان به سرپرستی دو نفر از کارمندان ارشد این مدرسه نزدیک به یک سال است که روی این طرح کار می‌کنند.

مدیر این مدرسه با بیان این که معتقد است اقدامات یک مدرسه برای آموزش، برقراری ارتباط، استفاده مجدد، بازیافت و تغییر کاربری یک وسیله نه تنها برای خانواده‌های این دانش‌آموزان بلکه برای کل جامعه تاثیری چشمگیر دارد، اظهار داشت: زمانی که این دانش‌آموزان طرح خود را به من ارائه کردند، مراحل اجرایی و رویکرد بسیار مفصلی را در مورد آنچه که گامی بسیار بزرگ محسوب می‌شود، مشخص کرده بودند.

دانش‌آموزان کالج دخترانه ملبورن به طور روزانه بازرسی‌های غذایی غیر اجباری را انجام می‌دهند که طی آن دانش‌آموزانی که از بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد استفاده می‌کنند، نشانه‌هایی می‌گیرند که می‌توانند با ارائه آن‌ها جوایزی دریافت کنند.

در حالی که سطل‌های زباله از کلاس‌های این مدرسه حذف شده و ایستگاه‌های بازیافت و گزینه‌های کمپوست جایگزین آن‌ها می‌شود، تنها چند سطل زباله از جمله سطل‌های سرویس‌های بهداشتی و یک سطل زباله بزرگ برای اقلام بزرگی که دانش‌آموزان برای حمل آن‌ها به خانه با مشکل مواجه می‌شوند، در این مدرسه باقی می‌ماند.

بنا بر گزارش فاکس‌نیوز، مدیر مدرسه در نامه‌ای به والدین دانش‌آموزان این مدرسه اعلام کرده که این طرح با هدف به صفر رساندن زباله‌های تولیدی این مدرسه تا سال ۲۰۲۰ میلادی که به طور گسترده‌ای اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد، اجرایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها