ارتش جنوب چین اعلام کرد یک ناوشکن آمریکایی را که روز گذشته (چهارشنبه) بدون اجازه چین وارد آب‌های جزایر «نان شای» این کشور شده بود از منطقه بیرون کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۹۳
چین ناو آمریکایی را از آب های تحت حاکمیت خود بیرون کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، سخنگوی منطقه نظامی جنوب چین امروز پنجشنبه در نشستی خبری اعلام کرد بعد از ورود این ناوشکن آمریکایی به آب های چین، ارتش منطقه نظامی جنوب چین طبق قانون، ناوشکن را شناسایی و پس از اعلام هشدار، آن را از آب های تحت کنترل چین خارج کرد.

«لی هوا مین» از آمریکا خواست فورا این گونه عمیات تحریک‌آمیز را متوقف کند.

وی گفت: آنچه که آمریکا از آن به عنوان «آزادی پرواز و کشتیرانی» در دریای جنوب نام می برد در واقع سلطه‌جویی کشتیرانی است و به شدت به حق حاکمیت و منافع امنیتی چین و صلح و ثبات منطقه دریای جنوب آسیب می رساند.

همزمان روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرده بود چین حاضر به قبول درخواست یک ناوشکن دیگر آمریکایی برای پهلو گرفتن در بندر «چینگ دائو» در شرق این کشور نشده است.

بر اساس این گزارش قرارد بود یک ناو آمریکایی روز یکشنبه در این بندر چین پهلو بگیرد اما ارتش این کشور با این خواست مخالفت کرده و حاضر به قبول این ناو نشده است.

این دومین بار در طول یک ماه است که چنین اتفاقی می افتد پیشتر دو ناوشکن آمریکایی در نیمه اول ماه جاری میلادی نیز خواستار پهلو گرفتن در هنگ کنگ شده بودند که مورد موافقت چین قرار نگرفت.

روزنامه می نویسد که مقام های نیروی دریایی چین گفته اند با توجه به شرایط موجود در روابط چین و آمریکا و همچنین ناارامی های هنگ کنگ، خیلی طبیعی است که چنین درخواست هایی رد شود.

«جو چن مینگ» کارشناس مسایل نظامی در چین می گوید وقتی روابط دو کشور تیره می شود و سطح مناسبات کاهش می یابد، چنین رویدادهایی شکل می گیرد ناآرامی های هنگ کنگ و جنگ تجاری مناسبات را خدشه دار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها