بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران غلظت آلاینده ازن در روزهای پایانی هفته به‌طور موقت افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۵۲
افزایش موقتی ازن در هوای تهران طی روزهای پایانی هفته

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (۶ شهریور) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز، برقراری جوی نسبتا آرام و فراهم بودن سایر شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال دارد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در بعضی اوقات سبب افزایش موقتی ذرات معلق می‌شود. از این‌رو همزمان با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۶ شهریور) انتظار می‌رود که وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی برخی ساعات در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

با کاهش میزان ناپایداری جوی تا فردا (۷ شهریور) همراه با افزایش حجم ترافیک تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح دور از انتظار نیست همچنین در برخی ساعات بعد ازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که نسبت به روز چهارشنبه بیشتر است.

از این‌رو با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات فردا انتظار می‌رود در برخی اوقات شرایط ناسالم کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود همچنین وزش باد در برخی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۰ همچنان در شرایط سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها