مدیر بخش مهندسی خودرو تویوتا سوپرا اعلام کرد که در آینده نسخه‌های قدرتمندتری از این خودرو به بازار خواهند آمد.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۰۷
مدل قدرتمندتر تویوتا سوپرا در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا سوپرا یکی از بهترین و راحت‌ترین سدان‌های اسپرت در جهان است که طرفداران بسیاری دارد، نسل پنجم این خودرو در سال جاری و طی نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی معرفی شد، تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ از همان ابتدا توانست تمام انتظارات را برآورده کند و نظر تمامی کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کند، پیشرانه‌های سوپرا ۲۰۲۰ از شرکت بی‌ام‌و آلمان تامین شده و خودرو نیز در چندین نسخه برای بازار‌های مختلف ساخته شده است. این نسخه‌ها شامل پیشرانه ۲.۰ لیتری توروبوشارژ ۴ سیلندر خطی، پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت‌های ۱۹۴ تا ۲۵۵ اسب‌بخار می‌شود. بالاترین نسخه سوپرا ۲۰۲۰ دارای پیشرانه ۳.۰ لیتری با ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت است، اما طبق اخبار جدید، مدل‌های قدرتمندتر سوپرا، در آینده به بازار ارائه می‌شوند.

پیشرانه بی‌ام‌و Z4، نقطه ضعف تویوتا سوپرا

از زمان معرفی سوپرا جدید، بسیاری قابلیت‌های رانندگی و اسپرت این خودرو را تحسین کرده‌اند، شباهت سوپرا ۲۰۲۰ با بی‌ام‌و Z4 نکات مثبت و البته منفی نیز دارد اما در مجموع، تویوتا سوپرا همواره یک خودرو باکیفیت و دوست‌داشتی بوده است. پیشرانه بی‌ام‌و مدل سوپرا موجب شده تا برخی این خودرو را نسخه کپی شده Z4 بدانند اما براساس مصاحبه جدید مدیران تویوتا، داستان نسل پنجم سوپرا تازه آغاز شده و در ادامه شباهت این خودرو به بی‌ام‌و Z4 کمتر و کمتر خواهد شد. پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ با ۶ سیلندر خطی در مدل Z4 M40i یش از ۳۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد، اما همین پیشرانه برروی سوپرا، ۳۳۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

نسخه‌های قدرتمندتر سوپرا در راه است

تتسویا تادا رئیس بخش مهندسی مدل سوپرا اعلام کرد:" در آینده به قدرت سوپرا اضافه خواهد شد، یک خودرو اسپرت باید با هر نسخه جدید، قدرتی بیشتر را به خریداران پیشنهاد دهد." بر این اساس پیش‌بینی می‌شود طی دو تا سه سال آینده نسخه فیس‌لیفت سوپرا با حداقل ۵۰ اسب‌بخار قدرت بیشتر وارد بازار شود، در این حالت قدرت سوپرا با بی‌ام‌و Z4 برابر خواهد شد، اما احتمالا تویوتا قدرت سوپرا را به بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار نیز ارتقاء خواهد دارد.

تتسویا تادا در مورد موارد احتمالی فزوده شده به سوپرا‌های جدید موردی را ذکر نکرد، اما احتمال می‌رود دیسک ترمز سرامیکی، بدنه سبک‌تر و سیستم رانندگی روان‌تر بخشی از ویزگی‌های جدید سوپرا در آینده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها