مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بیش از ۱۶۰ هزار نفر در رشته های بدون آزمون (پذیرش مهرماه ۹۸) ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۱۳
ثبت نام ۱۶۰ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور

به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی در گفتگو با مهر با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. هر داوطلب می تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند

وی یادآور شد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: تا امروز یکشنبه ۳ شهریور ۹۸ تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۷۴ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است و ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

تکالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها