نتیجه نهایی پنج آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری ۹۸، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید در شهریورماه جاری اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۰۳
شهریور؛ تعیین تکلیف نتیجه پنج آزمون سازمان سنجش

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، کنکور سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با رقابت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در کل کشور و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد.

بر اساس اعلام قبلی مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی این آزمون در دهه سوم شهریورماه برای پذیرش ۷۶۷ هزار نفر اعلام خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد امسال در ۷۷ شهر و با رقابت ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ داوطلب برگزار شد.

به دلیل وقوع سیل این آزمون به جای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در خردادماه برگزار شد و به تبع آن، نتیجه نهایی نیز هفته آخر شهریورماه اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر در نظر گرفته شده است.

کنکور دکتری ۹۸

کنکور دکتری ۹۸ روز جمعه سوم اسفندماه ۹۷ با رقابت تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب برگزار و ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره ‌های روزانه و شبانه دانشگاه ‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌ های خودگردان دانشگاه ‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

نتیجه نهایی این آزمون هفته اول شهریورماه اعلام می شود.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ در ۱۶ کد رشته صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار شد و ۷۵ هزار و ۲۵۲ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۶۶ هزار نفر اعلام شد و نتیجه نهایی نیز هفته پایانی شهریورماه منتشر می شود.

آزمون کاردانی نظام جدید

کنکور کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه جاری در ۹ کد رشته برگزار شد.

برای این آزمون تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب ثبت نام کردند.

ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۵۵ هزار نفر است و نتیجه نهایی اواخر شهریور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها