پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطقی از استان جنوبی جیزان عربستان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۵۲
کنترل برخی پایگاه‌های جیزان عربستان به دست ارتش یمن افتاد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، کنترل تعدادی از پایگاه‌های غرب جبل النار در منطقه جیزان عربستان به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاد.

جرئیات بیشتری از این پیشروی نیروهای یمنی منشتر نشده، اما هفته گذشته نیز در ادامه پیشروی نیروهای یمنی، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن برای اولین بار با نیروهای این کشور در داخل عربستان سعودی دیدار کرد.

پیش از یحیی سریع، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی»، فرمانده ارتش یمن نیز به همراه تعدادی از فرماندهان دولت نجات ملی، به منطقه نجران عربستان سعودی رفته و با نیروهای یمنی دیدار کرده بودند.

ائتلاف سعودی از ابتدای سال ۹۴ (۲۰۱۵) به بهانه حمایت از دولت منصور هادی به یمن حمله کرد و به رغم وعده‌های این ائتلاف مبنی بر ورود به صنعاء، پایتخت یمن طی چند هفته، این ائتلاف به اهداف خود نرسید و هم‌اکنون این نیروهای یمنی هستند که موفق به مقابله به مثل علیه تجاوزات و حتی پیشروی در مناطق جنوبی عربستان سعودی شده‌اند.

در سایه حمایت کشورهای غربی و آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان سعودی در جنگ، کشور یمن در حال حاضر با یکی از بحرانی ترین مقاطع تاریخی خود روبروست و تلفات متاثر از جنگ در این کشور فقیر عربی هر روز در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها