دوربین موسوم به «Fogcam» که در سال ۱۹۹۴ میلادی به منظور نظارت بر تغییرات آب و هوا در دانشگاه ایالت سن فرانسیسکو نصب شد و از آن زمان تا کنون به طور مستمر روشن بوده است، خاموش می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۳۷
قدیمی‌ترین دوربین وب جهان خاموش می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، اکنون جف شوارتز و دن ونگ سازندگان این دوربین قصد دارند آن را برای همیشه خاموش کنند زیرا به اعتقاد آن‌ها دیگر فضای مناسبی برای قرار دادن دوربین وجود ندارد.

به گفته آن‌ها دوربین در تاریخ ۳۰ آگوست سال جاری میلادی خاموش خواهد شد البته وب‌سایتی که امکان دسترسی به این دوربین را فراهم می‌کرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته شوارتز نصب اولین دوربین وب زنده دنیا در سال ۱۹۹۳ میلادی در دانشگاه کمبریج الهام بخش او برای راه‌اندازی این دوربین بوده است. دوربین وب کمبریج که برای مراقبت از یک قهوه‌جوش عمومی نصب شده بود، در سال ۲۰۱۱ میلادی خاموش شد.

در سال ۱۹۹۴ شوارتز و ونگ دو برنامه نویس جوان بودند و از پروژه راه‌اندازی دوربین وب به عنوان روشی برای تمرین برنامه‌نویسی و آشنایی با فناوری‌های اولیه وب استفاده می‌کردند.

به گفته آن‌ها این دوربین یک پروژه کوچک آزمایشی بود که توانست حیات خود را از روزهای آغازین دنیای اینترنت، به مدت ۲۵ سال رقم بزند.

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها