هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۷ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت خورده است.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۶۹
قیمت طلا،سکه و قیمت مثقال طلا امروز ۹۸/۰۵/۲۸ +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، در حالی که بانک های مرکزی مهم جهان از احتمال اتخاذ اقدامات انبساطی بیشتر سخن گفته اند و نگرانی ها از کاهش شدید رشد اقتصادی را تا حدودی کاهش داده اند، قیمت طلا امروز و همزمان با تقویت ارزش دلار و رشد شاخص های بورس شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1509 دلار و 13 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز 0.3 درصد افت داشت و به 1518 دلار و 70 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «ارزش دلار در حال تقویت شدن است و با توجه به اینکه قیمت طلا در طی چند هفته گذشته رشد بسیار خوبی داشته شاهد برداشت سود تجار طلا در بازار هستیم.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته گذشته که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود و موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گران شود.

به دنبال امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست های پولی محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان و اقدامات اقتصادهای بزرگی نظیر آلمان و چین برای کاستن از نگرانی های سرمایه گذاران، ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز شاهد افزایش بود.

بانک مرکزی چین روز شنبه از یک سلسله اصلاحات کلیدی در نرخ بهره رونمایی کرد که هدف ان پایین آوردن هزینه استقراض برای شرکت ها و جلوگیری از کاهش بیشتر رشد اقتصادی به دلیل جنگ تجاری است.

قیمت طلا از زمان رسیدن به رقم 1265 دلار و 85 سنت در ماه می، 19 درصد افزایش یافته که دلیل آن نگرانی ها از تبعات جنگ تجاری آمریکا و چین و سیاست های انبساطی بانک های مرکزی جهان عنوان شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 170 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 84 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 189 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 394 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 977 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 417 هزار و 200 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1508.4دلار معامله می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها