مرد زنبوری گیلانی از فراز و نشیب‌های کار زنبورداری و دوستی با زنبور‌های عسل می‌گوید.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۴۰
مرد گیلانی که زنبورها او را نیش نمی‌زنند + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار تصویر مرد زنبوری در رسانه‌ها، جست‌وجو برای یافتن این مرد که با زنبور‌های عسل دوست بود آغاز شد سرانجام او را در روستای مهویزان گوراب زرمیخ صومعه‌سرا در استان گیلان یافتیم.

جهانگیر برادران نصیری ۶۳ ساله معلم بازنشسته‌ای که ۳۵ سال است به زنبورداری مشغول است و ارتباط خوبی با زنبور‌های عسل دارد اظهار داشت: من علاقه خاصی به زنبورداری و زنبور‌ها دارم؛ تا کسی علاقه‌مند نباشد نمی‌تواند در این شغل موفق شود.

مرد زنبوری گیلانی در حالی که لباس مخصوص کار با زنبور‌ها را هم نپوشیده است با اشاره به دوستی با زنبور‌های عسل خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد با زنبور‌ها کار کند باید با آرامش خاصی با آن‌ها برخورد کند و آن‌ها را عصبانی نکند.

وی با آرامش خاصی با ذکر "بسم الله الرحمن الرحیم" برای ما کندو‌ها را می‌گشاید و با تشریح فعالیت زنبور‌ها در طی شبانه‌روز عنوان می‌کند: زنبور‌ها در سلول‌های شش ضلعی در رفت و آمد هستند و یکی از مشکلات زنبور‌ها "کنه واروا" است.

برادران نصیری با بیان اینکه "کنه واروا "یکی از آفات مهم در زنبورداری است که شناسایی و کنترل آن بسیار مهم است تصریح کرد: دارویی این کنه در بازار موجود نیست و ما در این حوزه دچار مشکل هستیم.

مرد زنبوری گیلانی با اشاره به اینکه روزی که این تصویر ثبت شد زنبور‌ها به همراه ملکه تمام صورت و قسمتی از بدنم را پوشانده بودند افزود:، اما یک مرد چینی هم که بدن خود را با عسل پوشانده بود و زنبور‌ها احاطه‌اش کرده بودند نامش در رکورد‌های جهانی گینس ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه من بدون افزودن عسل به سطح بدنم این تصویر را ثبت کردم، ولی اسم من در رکورد‌ها ثبت نشد خاطرنشان کرد: اگر ۲ روز زنبورهایم را نبینم مثل اینکه چیزی را گم کرده ام و به این موجودات علاقه خاصی دارم.

برادران نصیری با بیان اینکه دولت از کشاورز به‌خوبی حمایت نمی‌کند اعلام کرد: زنبورداری شغل پردرآمدی است که جوانان می‌توانند وارد این شغل شوند و کسب درآمد کنند و از دولت می‌خواهیم از زنبورداران حمایت کند.

مرد زنبوری گیلانی ضمن تشریح نظم و ترتیب و قوانین خاص اجتماع زنبور‌های عسل اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از زنبورعسل به‌عنوان نشانه‌ای از قدرت خویش نام‌برده و از وحی به این حشره شگفت‌انگیز در آیات قرآن سخن می‌گوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها