همه ما وقتی ماشین به خرج می‌افتد آن را می‌فروشیم اما یک مرد اردنی فولکس قورباغه‌ای خود را به محلی برای اقامت مسافران تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۳۷
کوچک‌ترین هتل ۵ ستاره دنیا در دل یک فولکس! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد الملاحیم، ۶۶ ساله و متولد و سالکن اردن، با افزودن تجهیزات لازم برای خواب و استراحت به یک دستگاه فولکس بیتل، آن را به ادعای خودش به «کوچک‌ترین هتل جهان» تبدیل کرده است. وی اعتقاد دارد که این ماشین در وسط بیابان‌های الجایا حکم یک هتل ۵ ستاره را برای مسافران دارد.

الملاحیم در این رابطه گفته: «این روستا محل تولد من است، من این جا بزرگ شده ام و همه زندگی ام نیز در همین روستا سپری شده است. هدفم از این کار این بوده که نظر گردشگران جهانی را به این منطقه از جهان جلب کنم. می‌خواهم با این کار، توریست‌های بین المللی به این منطقه آمده و موجب رونق وضعیت اقتصادی روستا شوند. اینجا مملو از مناظر و چشم‌انداز‌های زیباست.»

روستای الجایا در نزدیکی الشوباک واقع شده و جمعیت زیادی از آن به دیگر شهر‌های اردن سفر کرده اند. از این رو، بخش اعظمی از این روستا متروکه و بیابانی است. اما قلعه‌های باستانی از قرن ۱۲ میلادی در این منطقه بر جا مانده که می‌توان آن‌ها را به عنوان جاذبه‌های گردشگری بشمار آورده و به واسطه آن‌ها جلب توریست کرد.

ابوعلی در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از بازنشستگی ایده این هتل را اجرایی کرده و درب خودروی خود را برای اقامت مسافران باز گذاشته است.

در کابین این ماشین، پارچه‌ها و ملحفه‌های گلدوزی شده و زیبا که توسط دختر ابوعلی دوخته شده اند، به چشم می‌خورد. به ادعای صاحب این هتل، یک شب اقامت در این فولکس بسیار آسان است و با هتل ۵ ستاره هیچ فرقی ندارد!

جالب است بدانید که عنوان «کوچک‌ترین هتل جهان» در کتاب رکورد‌های گینس به هتلی به نام Eh’häusl در آمبرگ آلمان تعلق دارد. پهنای اتاق فقط ۲٫۵ متر است.

همچنین باید اشاره کنیم که علاقه اوعلی برای راه‌اندازی این هتل به قدری زیاد بوده که از بانک دولتی وام گرفته و برای هتل خودش یک لابی درون صخره ساخته و نام Baldwin’s Grotto به آن داده است. وی در تالار هتل با قهوه، چای و اسنک‌های محلی اردن از مهمان‌ها پذیرایی می‌کند.

همچنین یک کیوسک کوچک نیز در آن جا نصب شده و در آن صنایع دستی، زیورآلات سنتی، سنگ‌های قیمتی، دست‌سازه‌های مسی و عتیقه‌جات به عنوان سوغاتی منطقه فروخته می‌شود.

شایان ذکر است که این هتل تنها گنجایش پذیرایی از دو مهمان به طور همزمان را دارد. ابو علی گفته که در طول سال پذیرای مهمان‌های متعددی از کشور‌های مختلف جهان است.

در آخر هم بگوییم، افرادی که به اردن سفر می‌کنند، در صورتی که قصد اقامت در این هتل کوچک را نداشته باشند، می‌توانند نوشیدنی‌ها و غذا‌های محلی که توسط همسر و دختر ابوعلی مهیا می‌شوند را امتحان کرده و لذت ببرند.

هزینه یک شب اقامت در هتل فولکس قورباغه ای، ۴۰ دینار اردن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها