سخنگوی ثبت احوال اعلام کرد؛

قطع سهمیه دفاتر پیشخوان در صورت تخلف

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اگر دفاتر پیشخوان بیش از نرخ مشخص پول اخذ کنند، سهمیه خدمات آن‌ها قطع می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۱۹
قطع سهمیه دفاتر پیشخوان در صورت تخلف

به گزارش جام جم آنلاین، سیف الله ابوترابی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: هرچند سه سالی بود که نرخ کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان دولت تغییر نکرده بود، اما افزایش نامتناسب نرخ کارمزد از جانب سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به هیچ عنوان کارشناسی نبود و سازمان ثبت احوال به شدت با آن مخالفت کرد، از این رو در نشستی با مدیران کانون دفاتر پیشخوان دولت به نرخی متعادل رسیدیم که هم نظر دفاتر پیشخوان و هم مصرف کنندگان جلب شود.

وی گفت: بدین ترتیب نرخ خدمات در کلان شهر تهران برای خدمات ثبت احوال شامل تعویض شناسنامه و سایر ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان و برای کارت هوشمند ۱۲ هزار تومان است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: این نرخ خدمات برای سایر شهر‌های کشور برای خدمات ثبت احوال ۱۲ هزار تومان و برای کارت هوشمند ۱۱ هزار تومان تعیین شده است.

ابوترابی تصریح کرد: این نرخ‌ها به همه ادارات کل ثبت احوال کشور اعلام شده است و هر دفتر پیشخوانی خلاف این رویه عمل کند سهمیه خدمات ثبت احوال و کارت هوشمند آن دفتر قطع خواهد شد و سازمان ثبت احوال خود این خدمات را به مردم ارائه و برون سپاری را حذف خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است افزایش نرخ خدمات صورت پذیرد حتماً باید در کارگروهی با حضور همه ذی نفعان انجام شود تا حقوق مردم ضایع نشود.

ابوترابی افزود: شهروندان در صورت درخواست وجه اضافی در دفاتر پیشخوان می‌توانند به اداره کل سازمان ثبت احوال در سراسر کشور و همچنین با تماس با روابط عمومی یا بازرسی سازمان ثبت احوال تخلف صورت گرفته را اعلام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی نیز گفت: با همت و تلاش همه همکاران در سازمان ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت تا کنون بیش از ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نامه کرده اند و برای بیش از ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

ابوترابی افزود: خوشبختانه بحث تولید بدنه کارت و تراشه در داخل کشور و چاپخانه دولتی نهایی شده است و این ظرفیت در سازمان ثبت احوال وجود دارد که اگر چاپخانه دولتی ۹ میلیون کارت وعده داده را به سازمان ثبت احوال تحویل دهد ظرف ۶ ماه برای افرادی که در نوبت تحویل کارت هستند و آنانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند، کارت هوشمند ملی صادر کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تامین بدنه کارت و تراشه این سازمان قادر است کار پروژه کارت هوشمند ملی را تا پایان سال ۹۸ به سرانجام برساند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره رفع مشکلات افرادی که کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده اند گفت: با هماهنگی با همه دستگاه‌های اجرایی کشور و بانک‌ها هر فردی که در سامانه کارت هوشمند فرآیند ثبت نام را تکمیل کرده باشد هیچ مشکلی در خصوص احراز هویت نخواهد داشت.

ابوترابی افزود: یکی از دلایلی که روند تولید کارت‌های هوشمند ملی طولانی شد رعایت کیفیت فیزیک کارت و امنیت آن بود و مردم هیچ تفاوتی بین کارت تولید داخل و وارداتی مشاهده نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: حدود ۶ میلیون نفر در نوبت صدور کارت قرار دارند و پیش بینی می‌شود کمتر از همین تعداد نیز باید ثبت نام کنند تا کار صدور کارت هوشمند ملی پایان پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها