مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: حداقل سن داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ و حداکثر سن برای آنان ۷۵ سال تمام است که ملاک محاسبه آن صرفا تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۲۴
حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال ملاک ورود داوطلبان به انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سید اسماعیل موسوی اعلام کرد: طبق برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات از تاریخ دهم آذر ماه لغایت شانزدهم به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد و با توجه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که اشاره به شرایط انتخاب شوندگان دارد؛ داوطلبان باید به هنگام ثبت نام در محدوده سنی ۳۰ سال تمام تا ۷۵ سال تمام قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ این ماده قانونی که در سال ۹۵ مورد اصلاح و الحاق قرار گرفته است، ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: هم چون ادوار گذشته، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن به عنوان حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام از داوطلبان مورد نیاز است که هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معادل یک مقطع تحصیلی بالاتر صرفا جهت شرکت در انتخابات محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها