فرمانده نیروی هوایی ارتش خبر داد؛

استفاده از مهمات هوشمند در نهاجا

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در راستای ارتقا توان نهاجا، دو هدف به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در همه سطوح به ویژه مهمات و توسعه و به ‌کارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین ها( پهپاد) در کنار هواپیماهای با سرنشین را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۰۰
استفاده از مهمات هوشمند در نهاجا

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امیر خلبان عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره مالک اشتر این نیرو با بیان اینکه هدف از اشراف تسلط فرمانده بر یگان برای طراحی نقشه راه است، اظهار داشت: طی ۱۱ ماه گذشته تلاش کردیم در مسیری حرکت کنیم تا بر اساس تاکیدات فرمانده معظم کل قوا به تربیت نیروی انسانی با کیفیت ویژه‌ بپردازیم چراکه نیروی انسانی با کیفیت می‌تواند خلا کمبود تجهیزاتی و اعتباری را پر کند.

وی افزود: در جنگ خلیج فارس که همه می‌گفتند آمریکا بر آسمان عراق مسلط شده است، ۲۰۰ جنگنده عراقی پرواز کردند و در جای دیگری فرود آمدند؛ اگر تنها بیست فروند از این هواپیماها خلبانان ولایی داشتند، می‌توانستند ضربه محکمی به آمریکایی‌ها بزنند؛ اینجا اهمیت نیروی انسانی مشخص می شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این راستا در بخش گزینش نیرو تغییراتی انجام دادیم و صرف فراخوان عمومی را کنار گذاشتیم و برای گزینش از ترکیبی از فراخوان عمومی و عضو یابی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امیر نصیرزاده شناسایی استعدادها و رشد آنها با تشکیل گروهی از نیروهای جوان، ولایتمداری و انقلابی (نجوا) را از دیگر اقدامات نهاجا طی ۱۱ ماه اخیر برشمرد و گفت: مهارت افزایی، چند مهارتی و خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی از جمله اقداماتی است که طی ماه های اخیر در نیروی هوایی ارتش مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. همچنین یک مدرسه مدیریت جهادی در دانشگاه شهید ستاری ایجاد کرده ایم تا کسانی که می خواهند درجه سرتیپی بگیرند، این دوره را بگذرانند.

وی با اشاره به برنامه‌های نیروهای هوایی ارتش برای ارتقا توان رزمی خود خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا توان نهاجا، دو هدف به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در همه سطوح به ویژه مهمات و توسعه و به ‌کارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین ها (پهپاد) در کنار هواپیماهای با سرنشین را پیگیری می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها