چندین تن از مقامات نظامی انگلیس اعتراف کردند که زیردریایی فوق بی‌صدای روسیه قادر است بدون آنکه شناسایی شود، ناوگان بریتانیا را در آتلانتیک شمالی رهگیری کند و یک تهدید امنیتی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۵۱
نگرانی انگلیس از زیردریایی‌های پنهان‌کار روسیه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، چندین تن از مقامات نظامی انگلیس از فعالیت‌های رو به افزایش روسیه در آتلانتیک شمالی و همچنین زیردریایی‌های پیشرفته مسکو ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، چندین تن از مقامات نظامی انگلیس که خواستند نامشان فاش نشود درباره حضور پروژه زیردریایی «فوق بی‌صدا» کلاس ۶۳۶.۳ یا همان زیردریایی کلاس کیلو در آب‌های نزدیک به انگلستان ابراز نگرانی کردند.

این منابع مدعی هستند که زیردریایی فوق قادر است بدون آنکه شناسایی شود، ناوگان بریتانیا را در آتلانتیک شمالی رهگیری کند و به همین منظور انگلیس آن را یک تهدید امنیتی می‌داند.

یکی از منابع ارشد نظامی انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «دیلی‌ تلگراف» گفت: «رئیس نیروی دریایی انگلیس باید به نبرد زیردریایی بپردازد. ما باید در زمینه انجام وظایف خود بهتر عمل کنیم. روس‌ها در مقایسه با ۱۵ تا ۲۰ سال پیش، از مزیت افزایش چشمگیر بودجه تحقیق و توسعه بهره‌مند هستند و هم‌اکنون کلاس جدیدی از زیردریایی فوق بی‌صدای کیلو را تولید می‌کنند».

دیلی تلگراف سپس در گزارش خود ادامه داد که فناوری جدید روسیه قادر است ناو هواپیمابر «اچ ام اس کوئین الیزابت» نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و زیردریایی اتمی این کشور را بسیار آسیب‌پذیر جلوه دهد.

این اولین باری نیست که مقامات انگلیسی از افزایش توانمندی نظامی روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند. در پی خروج واشنگتن از معاهده منع موشک‌ های هسته‌ ای میانبرد با روسیه (INF)، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس، روسیه را مقصر شکست این معاهده معرفی کرد و مدعی شد که مسکو، به صورت محرمانه در حال تولید و استقرار یک سامانه موشکی بسیار قدرتمند است که قابلیت هدف قرار دادن پایتخت‌های اروپایی از جمله «لندن» را دارا است.

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه هفته گذشته، خروج رسمی این کشور از معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF را اعلام کرد و گفت: «در تاریخ دوم فوریه 2019، ایالات متحده به روسیه شش ماه فرصت داد تا به پایبندی به معاهده من موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بازگردد. روسیه مخالفت کرد، پس این توافق امروز پایان می‌یابد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها