سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ فرایند انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور سراسری سال ۹۸ مجاز می‌شوند، از یکشنبه ۲۰ مرداد ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۲۰
آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ از ۲۰ مرداد

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان سنجش آموزش کشور، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی (پذیرش با آزمون) در این آزمون شوند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ و انجام مراحل انتخاب رشته اقدام کنند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی مربوط شامل رشته های پذیرش با آزمون) از روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می‌شود و برای تمام داوطلبان قابل مشاهده و دریافت است.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت کنند.

بخش پیوست های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص همچنین آدرس، ضوابط و شرایط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان قرار دارد که این سازمان به داوطلبان توصیه کرد برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

زمان شروع انتخاب رشته

تمام داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست های دفترچه راهنما، کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و در روزهای ۲۰ تا ۲۴ مردادماه به ترتیب اولویت علاقه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

جزییات پذیرش های بدون آزمون

پذیرش در رشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۳۹۸ به‌ صورت جدا از رشته‌محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی انجام می‌شود.

داوطلبان متقاضی (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام کرده یا نکرده، در جلسه آزمون حاضر یا غایب بوده اند) می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در روزهای ۲۰ تا ۲۸ شهریورماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از ۱۷ بهمن ماه سال ۹۷ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به همراه اطلاعیه‌های اصلاحی آن قرار گرفته است.

بنابراین کد رشته محل‌های مربوط به پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای شماره (۲) که ۱۷ مردادماه ۹۸ منتشر می شود، درج نخواهد شد.

فعالیت سامانه انتخاب رشته

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (رشته های پذیرش با آزمون) از اوایل هفته آینده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و در اواخر این هفته منتشر می شود.

کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه امسال با رقابت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها