معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک زوج زورگیر که تحت پوشش مسافر سرقت انجام می‌دادند، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۸۳
بازداشت زوج مسافرنمای زورگیر در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ علی نجفی درباره جزئیات دستگیری این زوج اظهار کرد: بامداد هفتمین روز از مرداد ماه امسال، یکی از شهروندان طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اظهار کرد که از سوی زن و مردی جوان، مورد زورگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی‌های انجام شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تیمی از ماموران کلانتری ۱۵۸ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند گفت: پس از بررسی‌های اولیه، پرونده شاکی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. شاکی در حضور کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد که شغلش مسافرکشی است و حدود ساعت ۲۴ شب گذشته خانمی جوان را در محدوده بزرگراه آزادگان به مقصد خیابان شهرزاد سوار بر خودرو کرده اما در میان راه زن جوان پس از مکالمه با تلفن همراهش به صورت ناگهانی با کاتر به وی حمله کرده و او را مجبور به توقف کرده است. راننده نیز خودرو را متوقف کرده و در همین حین مردی جوان که همدست زن مسافرنما بوده او را مورد ضرب و جرح قرار داده و این زوج سارق پس از سرقت اموال و وجوه نقد همراه راننده از محل متواری‌ شده‌اند.

سرهنگ نجفی درباره روند ادامه تحقیقات اظهار کرد: با ارایه مشخصات از سوی شاکی، کارآگاهان به بررسی مستندات محل سرقت پرداختند و بااستفاده از اطلاعاتی که از چهره مالباخته داشتند هر دو متهم که زن و شوهری جوان بودند را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تحقیقات و تعقیب چند روزه پلیس در محل احتمالی سرقت این دو زورگیر اظهار کرد: پس از چند شبانه روز این زوج جوان هنگام تردد در خیابان شهرزاد، شناسایی شدند و ماموران که دستگیری آن‌ها را در دستور کار خود داشتند در یک تعقیب و گریز کوتاه آن‌ها را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

به گفته وی، این متهمان در ابتدای تحقیقات پلیسی اتهام وارد شده را انکار می‌کردند اما زمانی که با مالباخته و مستندات روبه‌رو شدند، به ناچار به جرم خود اعتراف کردند. همچنین در بازرسی از این افراد نیز مقداری وجه نقد مسروقه، یک فقره چک بانکی به مبلغ ۱۵میلیون تومان و اسناد و مدارک مالباخته نیز کشف شد.

سرهنگ نجفی اظهار کرد: با اعتراف متهمان و تکمیل پرونده، هر دو متهم با دستور مرجع قضایی برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی و کشف جرایم دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها