در مطلب زیر ۵ نمونه از تفریحات لاکچری جهان را برایتان برشمرده‌ایم که فقط ثروتمندان از عهده مخارج آن‌ها بر می‌آیند.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۹۹
۵ تفریح فوق لاکچری‌

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، تفریح، نوعی فعالیت برای از بین بردن استرس و افزایش شادابی است که در عین حال به انسان لذت هم می‌دهد.

بسیاری از مردم جهان با تفریحات مختلف سعی در سرگرم کردن خود دارند و آن را به عنوان یکی از برنامه‌های همیشگی زندگی خود مدنظر قرار داده‌اند.

البته اگر مساله پول و هزینه‌ها و وقت مطرح نبود، احتمالا عده‌ای از مردم فهرست بلندبالایی از انواع تفریحات را برای خود ردیف می‌کردند تا همه وقتشان به خوشگذرانی سپری شود.

اگرچه در حال حاضر هستند افرادی که دقیقا به همین سبک زندگی می‌کنند؛ ثروتمندانی که برای تفریح کردن به سراغ لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گزینه‌های موجود می‌روند.

۱- مسابقه قایق تفریحی

یکی از گران‌قیمت‌ترین تفریحات جهان، مسابقه قایق تفریحی است. در فیلم‌ها و موزیک‌ویدئوها هم همیشه قایق‌های تفریحی تندرو به عنوان وسیله‌ مخصوص ثروتمندان نمایش داده می‌شود.

قایق‌های موتوری استاندارد و معمولی بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار قیمت دارند. جالب است که قیمت این قایق‌ها توسط اتحادیه کنترل می‌شود و محدود است.

قایق‌های تفریحی بزرگ‌تر و لوکس‌تری به نام مگا-یات هم در جهان وجود دارد که حدود ۰٫۸ میلیون دلار قیمت دارد. همین بالا بودن قیمت باعث شده تا افراد بسیار پولدار در خرید چنین قایق‌هایی با هم رقابت کنند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی یک تاجر به نام «روان ابروموویچ» (میلیاردر روسی) با خرید یک مگا-یات به نام Eclipse با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد.

البته این قایق‌های لاکچری هرگز برای مسابقه مورداستفاده نمی‌شود. برای این منظور به قایق‌های کلاس J-Class نیاز است که قیمت بالایی همچون مگایات ندارند. هزینه این مدل‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار است که بدون شک برای مردم عادی همچنان گران بشمار می‌رود.

اما جالب است بدانید خرید یکی از این قایق‌ها برای مسابقه فقط بخش کوچکی از هزینه‌هاست. فقط ۹ عدد قایق تفریحی J-Class در جهان وجود دارد و به همین خاطر خرید آن چندان آسان نیست. نگهداری سالانه آن هم پس از خرید حدود ۳ میلیون دلار هزینه دارد. آماده‌سازی قایق برای مسابقه حدود ۸ میلیون دلار خرج دارد. همه این موارد در کنار هم نشان می‌دهد که این تفریح فقط مخصوص میلیاردرهاست.

۲- کلکسیون هنری

هر هنردوستی باید در نمایشگاه یا گالری‌های هنری حضور داشته باشد و احتمالا یکی از آثار هنری موردعلاقه‌اش را هم خریداری کند.

این یکی از سرگرمی‌های جهان بشمار می‌رود که اتفاقا بسیار هم گران‌قیمت است. در بعضی از مزایده‌های آثار هنری، نقاشی هنرمندان مشهور یا مجسمه‌های مجسمه‌سازهای شناخته شده با قیمت‌های میلیون دلاری توسط میلیاردرها خریداری می‌شوند.

به طور مثال می‌توان به نقاشی Salvator Mundi اشاره کرد؛ یک نقاشی رنگ‌وروغن از حضرت مسیح که توسط هنرمند بزرگ تاریخ، یعنی لئوناردو داوینچی در قرن ۱۶ میلادی کشیده شده است.

این یک نقاشی معمولی در قرن ۱۶ رنسانس ایتالیا بشمار می‌رفت. اما در نوامبر ۲۰۱۷ میلادی، این نقاشی به سازمان فرهنگی و گردشگری ابوظبی با قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد که عنوانِ «گران‌قیمت‌ترین نقاشی فروخته شده در جهان» را برایش به ارمغان آورد.

برای بسیاری از میلیاردرهای جهان، داشتن کلکسیون آثار هنری یکی از سرگرمی‌های جذاب و باکلاس است. آنها میلیون‌ها دلار برای خرید یک اثر هنری پرداخت می‌کنند و با این کار بسیار خوشحال می‌شوند. به طور مثال، دختر پرزیدنت ترامپ، ایوانکا ترامپ، یکی از کلیسیونرهایی است که نقاشی‌های بسیار گران‌قیمتی خریداری کرده و در مجموعه خود نگهداری می‌کند.

آثاری همچون Number 17A و Interchange توسط یک سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی به نام کنیث سی. گریفین خریداری شد که گران‌قیمت‌ترین آثار هنری خریداری شده توسط «شخص» شناخته می‌شود و تخمین زده می‌شود حدود ۰٫۵ میلیارد دلار ارزش داشته باشند.

۳- کلکسیون خودرو

اسباب‌بازی مردان بزرگسال، ماشین است و اغلب هم یک مدل خودرو کفاف هیجانشان را نمی‌دهد. البته باید بدانید بین اینکه ماشین دوست داشته باشید یا ماشین را به عنوان سرگرمی انتخاب کنید تفاوت زیادی وجود دارد. بیشتر مردها عاشق خودرو هستند اما شمار کمی از آنها توانایی خرید خودروهای متنوع به تعداد زیاد را دارند. این پسربچه‌های بزرگ را با عنوان کلکسیونر ماشین می‌شناسیم.

هر چه قیمت خودرو بالاتر باشد، هیجان این افراد برای خرید بیشتر است. به این خاطر که هر کسی توان مالی خرید چنین وسیله‌نقلیه‌ای را ندارند و همین باعث می‌شود به اولویت اصلی خرید کلکسیونرها تبدیل شود.

در کشورهای خاورمیانه، خانواده‌های سلطنتی که سبک زندگی خاصی دارند، ثروت کافی برای کلکسیونر شدن ماشین را دارند. برخی از شاهزاده‌های جهان نیز جزو این دسته هستند. در ابوظبی، شیخ سلطان بن زاید مجموعه بسیار بزرگ و عجیب و غریبی از انواع خودروهای کلاسیک و مدرن دارد که در گالری ماشین SBH نگهداری می‌شوند.

در این کالکشن ۵ بوگاتی ویرون وجود دارد که هر کدام از آنها ۱٫۵ میلیون دلار قیمت دارند!

بنابراین کاملا واضح است چنین تفریح پرهزینه‌ و لوکسی فقط در میان افرادی رواج دارد که درآمدهای نجومی دارند. دیوید بکهام، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و کوبی برایانت همگی دارای مجموعه‌های بزرگی از انواع خودروها هستند.

فلوید می‌ودر (قهرمان بوکس آمریکا) نیز برای داشتن مجموعه‌ای متشکل از یکصد خودرو شهرت دارد.

۴- نگهداری از حیوانات عجیب و نادر

بسیاری از مردم جهان از گربه، سگ، موش، ایگوانا و …. در خانه نگهداری می‌کنند و آنها را به عنوان حیوان خانگی دوست دارند. اما حیوانات خانگی میلیادرها هم با مردم عادی متفاوت است. آنها سعی دارند حیوانات عجیب و نادری را به عنوان حیوان خانگی خود خریداری و نگهداری کنند. مثلا به جای سگ معمولی سراغ سگ‌های ماستیف تبتی می‌روند.

برخی از میلیاردرها همانند سلبریتی‌ها این تفریح را بسیار دوست دارند. البته انتخاب برخی از آنها هم بسیار عجیب و غریب است. به طور مثال، نیکلاس کیج ۱۵۰ هزار دلار برای خرید یک اختاپوس هزینه کرده.

خرید حیوانات عجیب به عنوان حیوان خانگی یکی از تفریحات لاکچری در جهان شناخته می‌شود و ثروتمندان هزاران تا میلیون‌ها دلار برای خرید این سرگرمی هزینه می‌کنند.

مایک تایسون، بوکسور بازنشسته، نه یک، بلکه سه ببر بنگال در خانه دارد. هزینه نگهداری از این ببرها در ماه حدود ۴ هزار برای هر توله است.

۵- مسابقه قایق موتوری

قایق موتوری یکی از تفریحات بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است که اغلب مردم دوست دارند. اما مردم عادی شاید بتوانند قایق را یک یا چند ساعت کرایه کنند و از این تفریح لذت ببرند، این در حالیست که ثروتمندان جهان بهترین مدل‌های این وسایل را خریداری می‌کنند و هر زمان دوست دارند با هم نوعان خود مسابقه می‌گذارند.

از آنجا که خریداری، نگهداری و مراقبت از قایق‌های موتوری هزینه بسیار بالایی دارد، فقط میلیادرها از عهده چنین خرجی برای تفریح و سرگرمی بر می‌آیند.

یک قایق سرعتی استاندارد ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. قایقی که مخصوص مسابقه باشد باید در نوع خود بهترین باشد و همین امر سبب می‌شود قایق‌های موتوری مسابقه‌ای بالای ۶۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشند.

میلیادرهای جهان بدون دغدغه این مبلغ را پرداخت می‌کنند و روی آب‌های آزاد جهان با هم مسابقه می‌گذارند.

از دیگر تفریحات لاکچری که فقط مخصوص میلیادرهاست می‌توان به پرواز با هواپیما، سفر به دور دنیا، اسکای‌دایوینگ، مسابقات ماشین‌سواری و کوهنوردی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها