رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برای نامزد برادر خود ایجاد مزاحمت کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۸۹
رابطه پنهانی همسر در اینستاگرام

به گزارش جام جم آنلاین از میزان،سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و از ارتباطات غیرمتعارف همسر خود در فضای مجازی با فرد خاصی خبر داد و گفت: به دلیل چت‌های طولانی و حضور همسرم در شبکه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام و همچنین بی‌علاقگی وی به امور خانه و همسر داری، متوجه ارتباط غیرمتعارف او با فرد خاصی شدم و این امر باعث مشاجرات خانوادگی در فضای خانه من شده است.

سرهنگ دانش پور در ادامه اظهار داشت: بعد از شکایت شاکی، پرونده در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی ایجادشده با مقام محترم قضایی گوشی هوشمند همسر شاکی مورد برسی قرار گرفت و فرد مخاطب ایشان با اقدامات فنی شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و با هماهنگی متهم به پلیس فتا احضار گردید.

وی افزود: متهم گفت، همسر شاکی قبلاً نامزد برادرم بود که نامزدی آن‌ها به ازدواج منتج نشد، ولی با شماره‌ای که از ایشان داشتم در اینستاگرام با وی به‌عنوان یک دوست اینترنتی در تماس بودم.

سرهنگ دانش پور در ادامه به تعریف خیانت مجازی پرداخت و گفت: آن دسته از خیانت‌ها که در بستر فضای مجازی و اینترنت شکل می‌گیرند، خیانت‌های مجازی نامیده می‌شوند. از آنجا که روابط مجازی عمدتاً منجر به وابستگی‌های احساسی، افشای اسرار زندگی زناشویی و کتمان روابط عاطفی پنهانی، از همسر می‌شود در زمره خیانت قرار می‌گیرد و در بسیاری موارد زمینه‌ساز روابط نامشروع و خیانت می‌گردد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان به خانواده‌ها و کاربران توصیه نمود: به‌طورمعمول افراد در فضای مجازی برای خود آزادی مطلق و بدون مرز قائل‌اند، اما نمی‌دانند که این آزادی می‌تواند به قیمت نابودی و تباهی زندگی و حتی اموال و آبرویشان تمام شود. وی در خصوص این پرونده نیز گفت: همسر این مرد به دلیل پایبند نبودن به اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی و بدون شناخت از نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی به ارتباط خارج از عرف با یک مرد بیگانه‌رو آورده و باعث ایجاد مشکلاتی برای خود و خانواده‌اش شده است همچنین ما باید بپذیریم که فضای مجازی با فضای حقیقی هیچ فرقی ندارد و همان مسائلی را که در ارتباط با دیگران و موازین شرعی در فضای حقیقی انجام می‌دهیم باید در فضای مجازی نیز رعایت کنیم، اما متأسفانه عده‌ای از این فضا درست استفاده نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها