کارشناسان نظامی، زیردریایی جدید و غول‌پیکری که امروز رهبر کره شمالی از آن بازدید کرده است را دارای توانمندی حمل موشک بالستیک توصیف کرده و می‌گویند این پیامی روشن برای آمریکا دارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۰۹
بازدید رهبر کره شمالی از زیردریایی غول‌ پیکر با قابلیت حمل موشک‌ بالستیک (+عکس)

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد امروز (سه‌شنبه) از یک فروند زیردریایی بزرگ که به‌تازگی توسط این کشور ساخته شده بازدید کرده و به‌طور تلویحی از توسعه برنامه موشکی بالستیک و زیردریایی‌هایی با توانایی شلیک چنین موشک‌هایی خبر داد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم امروز در جریان داده‌های عملیاتی و تاکتیکی و همچنین سیستم‌های تسلیحاتی این زیر دریایی جدید، که تحت نظارت ویژه و مستقیم شخص وی ساخته شده و به‌زودی به آب‌های سواحل شرقی این کشور انداخته می‌شود، قرار گرفت.

کیم در جریان این بازدید با اشاره به عملیاتی‌شدن این زیردریایی در آینده بسیار نزدیک، گفت: «قابلیت‌های عملیاتی این زیردریایی، شاخصه مهمی در ظرفیت پدافندی ملی در آب‌های شرق و غرب کشور ماست».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این رسانه کره شمالی البته نوع سیستم‌های تسلیحاتی که این زیردریایی می‌تواند حمل کند را افشا نکرد.

کره شمالی ناوگان بزرگی از زیردریایی‌های مختلف در اختیار دارد که فقط یک فروند از آنها با قابلیت حمل و پرتاب موشک‌های بالستیک رسانه‌ای شده است.

رویترز به نقل از کارشناسان نظامی نوشت که با توجه به ابعاد این زیردریایی جدید، به‌نظر می‌رسد که قابلیت حمل موشک‌های بزرگ را داشته باشد.

«آنکیت پاندا» محقق ارشد در موسسه «فدراسیون دانشمندان آمریکا» می‌گوید: «ما به وضوح می‌بینیم که این یک زیردریایی غول‌پیکر است، بسیار بزرگتر از چیزی که از سال 2014 شناخته شده است. نکته مهمی که از پیام سیاسی این اقدام دستگیر من می‌شود این است که این اولین بازدید وی از یک سیستم تسلیحاتیِ طراحی‌شده برای حمل و پرتاب سلاح‌های هسته‌ای از زمان رژه نظامی فوریه 2018 است».

وی همچنین تصریح کرد: این بازدید کیم را باید «پیام بد یُمنی» بدانیم مبنی بر اینکه ضرب‌الاجل کیم برای اعمال تغییر در سیاست خارجی آمریکا تا پایان سال، با جدیّت تمام پیگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها