رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از 11 میلیون دستگاه موتور سیکلت، 6 میلیون و 500 هزار دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک هستند.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۳۷
بیش از 6 میلیون موتورسیکلت پلاک‌ ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه در جمع خبرنگاران در خصوص طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ ها اظهار داشت: برخی موتور سیکلت‌ سوارها عامل نارضایتی مردم در شهر تهران و کلانشهرها هستند و در جایی که پلیس ایستادگی می‌کند،‌ تنش ایجاد شده و همان مردمی که از پلیس خواهان قانون هستند در آن صحنه خواهان اغماض می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در حوزه موتورسواران به ماموران طرحی پیشنهاد کردیم مبنی بر اینکه به مساله موتورسوارانی که دارای پلاک و کلاه ایمنی بوده و به مناطق ممنوعه از جمله خط ویژه و پیاده‌رو ورود نکرده و حرکت خلاف جهت نمی‌کنند، ورود نکنند.

این مقام ارشد راهور کشور با بیان این مطلب که 6 میلیون و 500 دستگاه موتور سیکلت از 11 میلیون دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک بوده و 4 میلیون موتور سیکلت سوار گواهینامه ندارند به طرح ساماندهی موتور سیکلت‌سواران در این حوزه پرداخت و گفت: هم اینک تلاش داریم تا طرح ساماندهی اختصاص پلاک به فرد ایجاد شود.

وی به تعطیلات بیمه در خصوص موتورسواران پرداخت و گفت: هزینه بیمه موتورسواران 400هزار تومان می‌شود که در این زمینه هماهنگی شده که مقداری از این هزینه را به صورت اقساطی پرداخت کنند؛ همچنین کسانی که سال گذشته بیمه نداشتند و جریمه دیرکرد بیمه دارند، این جریمه نیز بخشیده می‌‌شود.

سردار هادیان‌فر در خصوص طرح تقسیط جرایم خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان خلافی، گفت: عددی در مورد تعداد ترخیص خودرو در این طرح در حال حاضر ندارم اما خودروهایی که دارای شرایط لازم بوده و در سن فرسودگی نباشند می‌توانند با پرداخت اقساطی جریمه از پارکینگ‌ها ترخیص شوند.

وی افزود: تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس و اصفهان بیشترین ترخیص خودرو را داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی نبود ماموران پلیس در برخی از جاده‌ها، گفت: در برخی از جاده‌ها تجهیزات و سیستم‌های کنترلی و دوربین‌های ثبت تخلف وجود دارد؛ به همین دلیل ممکن است حضور پلیس کمتر باشد اما گشت‌های پلیس در تمام جاده‌ها حضور دارند.

وی به دیدار هفته گذشته با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ما آمار تصادفات، تلفات و جانباختگان را به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده‌ایم و قرار شد دولت یک اهتمام جدی در راستای برنامه کاهش تلفات داشته باشد.

سردار هادیان فر تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور به ما قول داد برنامه های پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات را در هیات وزیران مطرح کنند و دستورات لازم برای اجرایی شدن این برنامه ها را از دولت بگیرد.

وی به بحث تصادفات پرداخت و گفت: در سه ماه اخیر تقریباً ۴ هزار و ۱۵۹ نفر بر اساس آمار پزشکی قانونی جانباخته داشته‌ایم که ۷۰ درصد این تعداد به جاده‌های کشور و ۳۰ درصد مربوط به درون شهرها می شود؛ البته در صحنه تصادف تقریباً ۲۵ نفر در دم جان خود را از دست می دهند.

سردار هادیانفر چهار عامل اصلی تصادف را سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی اعلام و خاطرنشان کرد: این عوامل سهم ۸۲ درصدی در بروز تصادفات دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها