شاید برند سانگ یانگ در ایران مانند هیوندای و کیا که هم وطن‌های دیگر آن هستند شناخته شده نباشد که البته می‌توان این موضوع را به تنوع کم محصولات آن در ایران و نیز غیبت طولانی مدتش در بازار کشورمان اتلاق کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۲۰
رقابت غول پیکرهای کره‌ای؛ سانگ یانگ رکستون یا هیوندا سانتافه؟

اما این برند با ارائه مدل رکستون 2018 خود قدرتمندتر و مجهزتر از قبل به بازار ایران بازگشت. آخرین حضور رکستون در بازار ایران به سال 2014 باز می‌گردد.

زمانی که قانون منع ورود خودروهایی با حجم موتور بیش از 2.5 لیتر واردات خودروهایی مانند رکستون را به ایران قطع کرد.

حال این برند کره‌ای حاضر شده تا تعداد محدودی از این مدل جذاب خود را در اختیار رامک خودرو قرار دهد.

هرچند هنوز این شاسی بلند غول پیکر به دست مشتریان ایرانی‌اش نرسیده است و باید دید در سال 98 این شرکت برای ارائه این محصول ارزشمند خود چه برنامه‌ای دارد.

از طرفی خریدوفروش هیوندا سانتافه آنقدر در ایران سابقه و شهرت دارد که نیازی به معرفی ندارد. به همین دلیل نیز این مقدمه را خلاصه‌تر می‌کنیم و به سراغ مقایسه این دو کره‌ای پر سروصدا می‌رویم تا ببینیم در عمل کدامیک برتری را از آن خود می‌کند.

مقایسه طراحی ظاهری هیوندا سانتافه و سانگ یانگ رکستون

برای این مقایسه نسخه 2018 هر دو این خودروها را در نظر گرفته‌ایم. سانتافه با طراحی خود در طول 10 سال حضور خود در ایران ثابت کرده که سلیقه خریداران ایرانی را در دست خود دارد. در هر نسل نیز با جذاب‌تر و مدرن‌تر شدن این طراحی به هیجان و زیبایی این طراحی افزوده می‌شود. اما این طراحی بیشتر شبیه به کراساورهای لوکس شهری است که نمادی از تجمل را در خود دارد و نمی‌توان آن را یک شاسی بلند تمام عیار دانست. زیرا ویژگی‌های یک آفرود قدرتمند در این خودرو دیده نمی‌شود.

در مقابل سانگ یانگ رکستون از فرسخ‌ها دورتر هم قدرت و هیبت خود را به نمایش می‌گذارد و در همان نگاه اول به شما اطمینان یک رانندگی آفرود لذت بخش را می‌دهد. این موضوع را می‌توان از رینگ‌های بلند و ارتفاع زیاد آن از زمین متوجه شد. علاوه بر این طراحی سپر و جلو پنجره این خودرو بیشتر از این که به شاسی بلندهای شهری شبیه باشد، به آفرودهای توانمند و قدرتمند شبیه است. با این تعاریف حتماً تا اینجای کار متوجه هدف طراحی و ساخت این دو خودرو شده‌اید.

طراحی داخل کابین و امکانات سانگ یانگ رکستون و هیوندا سانتافه

عاملی که باعث شد از سال 2014 به بعد خرید هیوندا سانتافه در ایران اوج بگیرد، طراحی متفاوت کابین این خودرو بود که روح تجملگرای ایرانیان را راضی می‌کرد و آرامش یک خودرو لوکس را به آن‌ها می‌داد. تا مدت‌ها در بازار شاسیبلندهای میان رده، هیوندا سانتافه به واسطه قیمت و شهرت خود در ایران تقریباً بی رقیب بود. اما حال اگر نگاهی به داخل کابین هیولای سانگ یانگ بی اندازیم، متوجه یک رقیب بسیار سرسخت از یک دیار برای این سانتافه خواهیم شد.

می‌توان گفت سانگ یانگ برای طراحی کابین مدل 2018 رکستون سنگ تمام گذاشته است. استفاده از تریم چوبی و لبه‌های کرومی، تودری های چرم طرح دار و داشبوردی که در طراحی خود هماهنگی خاصی با دیگر اجزا نشان می‌دهد. بنابراین برخلاف تصور رکستون یک آفرود خشک نیست. بلکه یک آفرود با انتظارات مشتریان عصر جدید است که راحتی را در کنار بهترین عملکرد می‌خواهند. از لحاظ امکانات ایمنی و کمک راننده رکستون از سانتافه سرتر است. امکاناتی مانند اتوهلد، ترمز اضطراری، کمکی ماندن در لاین، ضد واژگونی، 9ایربگ، سنسور نقطه کور، سنسور تغییر لاین، پیشگیری از تصادف جلو و عقب و سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه با کنترل رطوبت این ادعا را ثابت می‌کنند. با این اوصاف، با وجود رکستون در بازار ایران، شانسی برای فروش هیوندا سانتافه باقی نمی‌ماند.

مقایسه عملکرد سانگ یانگ رکستون و هیوندا سانتافه

از آنجا که رکستون یک شاسی بلند آفرودی به تمام معناست، مسلماً از قدرت بیشتر و مصرف سوخت بیشتر موتور نیز بهره می‌برد. اما نکته‌ای که در رابطه با این خودرو شگفت انگیز است، موتور 2 لیتری توربوشارژ آن است که حدود 222 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن نیز به 350 نیوتون متر بر ساعت می‌رسد. این نیرو به همراه سیستم دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عملاً رکستون را به یک غول آفرودی تبدیل کرده است. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی حدود 10 لیتر است.

در حالیکه موتور 2.4 لیتری سانتافه در بهترین حالت خود 188 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که به همراه گشتاور 245 نیوتونی برای آفرودهای عادی‌تر مناسب است. اما به طور کلی سانتافه یک شاسیبلند شهری است. که مصرف سوخت آن نیز حدود 2 لیتر کمتر از رکستون است. بنابراین اگر به دنبال یک شاسی بلند شهری هستید، خرید هیوندا سانتافه انتخاب بهتری است. اما برای یک آفرود سواری لوکس می‌توانید روی رکستون حساب باز کنید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها