مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: از فرار مالیاتی ۳۲ دانه درشت اقتصادی در استان جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۳۳
بدهی و جریمه ۲۲۰ میلیارد تومانی متخلفان مالیاتی در همدان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد دلشادی، مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه مالیات سهم ارزنده‌ای در تحقق عدالت و توسعه اقتصادی دارد افزود: از تیر ۹۴ با اصلاح قانون مالیات مستقیم ، فرار مالیاتی جرم حساب می‌شود.

هر گونه تلاش قانونی و یا غیر قانونی برای پرداخت کمتر مالیات فرار مالیاتی نامیده می شود .

محمد دلشادی افزود: ۳۲ دانه درشت استان کسانی بودند که کارت بازرگانی صوری گرفته بودند و تاکنون ۷۳ میلیارد تومان بدهی مالیاتی و ۱۳۰ میلیارد تومان جریمه مالیاتی دارند.

وی اظهار داشت: این افراد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی و جریمه مالیاتی داشتند که با ظرافت و هوشیاری اداره امور مالیاتی شناسایی و وارد چرخه وصول مالیات شدند.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه امسال کارشناسان این اداره کل تمرکز خود را به بررسی معوقات مالیاتی و کسانی که فرار مالیاتی داشته اند قرار دادند افزود: با بررسی ۴۹۰ پرونده از شاغلان اقتصادی استان همدان هم ۲۴ نفر از آن‌ها که پولشویی و یا فرارمالیاتی داشته اند ، شناسایی شدند.

دلشادی ادامه داد: این افراد هم ۱۱ میلیارد تومان بدهی مالیاتی و ۱۰ میلیارد تومان جریمه مالیاتی دارند.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های امسال ۴ نفر از شاغلان اقتصادی استان هم با ماموران مالیاتی همکاری نداشته اند و یا اظهار نامه خلاف واقعیت پرکرده اند که همگی متخلفان دانه درشت، فعالان اقتصادی و افرادی که با ماموران ما همکاری نداشته اند به مراجع قضایی معرفی شده اند و پرونده‌های آن‌ها تشکیل و پیگیری‌ها برای گرفتن مالیات و جریمه‌های آن‌ها در دست انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها