بدون شک یکی از خودروهای چینی با سطح محبوبیت بالا در بازار خودروسازی ایران، برلیانس h330 است که از چند جهت می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۴۹۳
برلیانس  h330؛ رانندگی راحت با بی ام و چشم بادامی

این خودروی چینی با الهام از شرکت خودرو بی ام و آلمان طراحی و ساخته شده است و در برخی قسمتهای آن ردپای طراحی خودروهای ژاپنی هم دیده می‌شود. تا حدود زیادی می‌توان ادعا کرد که خرید و فروش برلیانس h330 تحت تأثیر راحت بودن کنترل خودرو و همچنین راحت بودن سرنشینان آن است.

بنابراین در این مطلب ابتدا به بررسی قیمت برلیانس h330 خواهیم پرداخت و سپس در مورد مشخصات ظاهری و مشخصات فنی آن صحبت خواهیم کرد.

قیمت برلیانس h330 در بازار ایران

برای اطلاع از قیمت برلیانس h330 در بازار ایران تنها لازم است که سری به سایت دیوار بزنید. قیمت به روز شده برای این خودرو به صورت صفر در حدود ۱۶۰ میلیون تومان است. البته تغییراتی با توجه به شرایط خودرو و همچنین نحوه خرید آن به وجود آمده است که طبیعتاً قیمت خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال قیمت برلیانس h330 مدل ۹۵ با قیمتی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان گذاشته شده است. حالا شما می‌توانید با توجه به وضعیت خودرو در مورد سایر قسمت‌های آن هم قضاوت کنید.

مشخصات ظاهری برلیانس h330

به محض اینکه از مسافت دور به خودرو نزدیک می‌شوید، استفاده از جلو پنجره‌های کلیوی دقیقاً مطابق با الگوهای بی ام و توجه شما را با خود جلب می‌کند. البته تغییراتی در این الگو به وجود آمده است که کمی این شباهت را از بین می‌برد. در وسط این جلو پنجره آرم شرکت برلیانس قرار گرفته است و در پایین‌تر از آن یک سپر حجیم با قرار گرفتن چراغ‌های هالوژن در دو طرف و همچنین استفاده از چراغهای متوازن توجه شما را به خود جلب می‌کند.

وقتی که به سمت بغل خودرو حرکت می‌کنید، یک خط شانه برجسته از قسمت گلگیر شروع می‌شود و بعد از رفتن به سراغ دستگیره درب و درب باک، در چراغ عقب خودرو به پایان می‌رسد. در بخش عقب خودرو و نمای جالبی نمی‌بینید و بیشتر از نیسان تیانا الگوبرداری شده است. با وجود اینکه نمره بالایی نمی‌توانیم به طراحی برلیانس h330 بدهیم اما در هر صورت یک خودروی بزرگ و جادار با سیستم تعلیق مناسب و ایدهآل است.

نمای داخلی خودرو

اگر در خرید برلیانس h330 مسئله نمای داخلی خودرو برای شما در اولویت قرار دارد، می‌توانیم این را یکی از نقاط قوت خود رو معرفی کنیم. با وجود اینکه در ساخت اکثر قسمتهای خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده است، اما طراحی بخش داخلی کاملاً ارگونومیک و راحت است. همه صندلی‌ها بزرگ هستند و سرنشینان عقب هم احساس راحتی می‌کنند. راننده می‌تواند از دکمه‌های برقی برای تنظیم شیشه‌های بغل استفاده کند، برای راننده و سرنشین جلو دریچه تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است و امکان تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به صورت مکانیکی وجود دارد. کم بودن فاصله بین سرنشین عقب و صندلی جلو برای افراد با پای بزرگ دردسر است و در قسمت عقب دریچه تهویه مطبوع ندارد. اما در هر صورت این موضوع برای خرید و فروش برلیانس h330 قابل قبول و امتیاز خوبی است.

برلیانس h330 از لحاظ فنی

حالا زمان آن فرا رسیده که استارت برلیانس h330 را بزنید. با چرخاندن سوئیچ اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، صدای نرم موتور است که به هیچ وجه در داخل اتاق شنیده نمی‌شود. این موتور ۱۴۹۸ سی سی دارد و از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. در این خودروها از دو گیربکس اتوماتیک و دستی استفاده شده است که صدای موتور در حالت دستی بیشتر شنیده می‌شود. در هر صورت سیستم تعلیق و صدای موتور در این خودرو امتیاز خوبی می‌گیرد.

اگر در مورد توان موتور نگران هستید، حداکثر قدرت موتور ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن هم ۱۳۸ نیوتن متر است. این ویژگی برای یک خودروی مونتاژ شده بی ام و قابل قبول است. البته رساندن خودرو به سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برای خانواده‌های ایرانی مناسب است. یکی از نقاط قوت این خودرو که احتمالاً شما را برای خرید و فروش برلیانس h330 مشتاق می‌کند، سیستم هندلینگ خودرو است. رانندگی با این خودرو در سرپیچ بسیار راحت است و شما محدودیت خاصی ندارید. در ضمن در این خودرو از سیستم ترمز ABS و EBD استفاده شده که تعادل بالایی در مسیرهای خیس به شما می‌دهد.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها